بین الملل

آمریکا در اوکراین تغییر استراتژی می‌دهد

آمریکا در اوکراین تغییر استراتژی می‌دهد

این روزنامه در مقاله‌ای به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید توضیح داد که «برای نیروهای اوکراینی سخت خواهد بود که تلاش کنند همانند سال گذشته و به همان شکل، فشار عمده‌ای را در همه جبهه‌ها وارد کنند.» این مقام ناشناس به خبرنگاران گفت با توجه به این، انتظارات کمتر شده و تلاش می‌شود اطمینان حاصل شود که کی‌یف دیگر اراضی خود را به نفع روسیه از دست نمی‌دهد.

این منبع به واشنگتن‌پست گفت، با این حال، این بدان معنا نیست که نیروهای ارتش اوکراین صرفا در سنگرهای خودشان می‌نشیند. به گفته او «تبادل قلمرو» هنوز در شهرهای کوچک و روستاها محتمل است.

وب‌سایت پالتیکو هم در مطلبی مشابه گزارش داد که واشنگتن و بروکسل درک کردند که «پیروزی کامل» برای اوکراین حداقل در سال ۲۰۲۴ بعید است و ایالات متحده و اتحادیه اروپا در سکوت تلاش‌های خود را به سمت یک راه‌حل نهایی از طریق مذاکره تغییر جهت می‌دهند.

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که ارتش اوکراین در منطقه زاپوریژیا در حال آماده شدن برای تقلید از خط دفاعی روسیه است که پیشروی خود را در تابستان گذشته متوقف کرد. حامیان غربی آن همچنین از کی‌یف می‌خواهند که بیشتر بر حملات موشکی از راه دور علیه نیروهای روسیه، از جمله علیه ناوگان دریای سیاه مستقر در کریمه، تمرکز کند.

در بلندمدت، دولت بایدن امیدوار است تا اوایل بهار امسال یک توافق امنیتی ۱۰ ساله با اوکراین امضا کند، مشابه توافقی که اخیرا میان لندن و کی‌یف امضا شد. بر اساس این توافق، واشنگتن متعهد به تقویت ارتش کی‌یف و همچنین تقویت پایگاه صنعتی و صادراتی آن و دیگر موارد خواهد شد.

این روزنامه خاطرنشان کرد، با این حال، چنین برنامه‌هایی به این بستگی دارند که کنگره به درخواست بودجه ۶۱ میلیارد دلاری بایدن چراغ سبز نشان دهد، اما جمهوری‌خواهان مانند همیشه سازش‌ناپذیر ظاهر شدند.

بر اساس این گزارش، امید است که توافق بلندمدت واشنگتن با اوکراین، کاهش کمک‌ها را از سوی دونالد ترامپ، در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، دشوارتر کند. ترامپ بارها تداوم اعتبارات سخاوتمندانه کشورش به کی‌یف را زیر سوال برده و قول داده در صورت بازگشت به کاخ سفید، «در یک روز و ۲۴ ساعت» به جنگ اوکراین پایان دهد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا