اجتماعی

جهاددانشگاهی حامی “شهر جهانی نوآوری” است

جهاددانشگاهی حامی “شهر جهانی نوآوری” است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رئیس جهاددانشگاهی با همراهی برخی از اعضای هیئت رییسه این نهاد، با دکتر محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی سابقه طولانی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد و بنیانگذار بسیاری از رویدادهای مهم این حوزه بود ادامه داد: امید است این نهاد مجدد به آن دوره برگردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچون تئاتر، فیلم و موسیقی دانشجویی توسط جهاددانشگاهی گفت: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها اقدامات فاخری در این زمینه انجام می‌داد که امیدواریم دوباره این فعالیت‌ها فعال شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی باید در دانشگاه‌ها در کنار سایر بخش‌های ذیربط، در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین بازیگر باشد.

دستور رییس‌جمهور برای تأسیس شهر جهانی نوآوری و صنایع فرهنگی

اسماعیلی با تاکید بر اینکه آماده انجام حمایت‌های لازم از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی در حوزه هنر و فرهنگ هستیم گفت: در بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهیان اعتباراتی پیش بینی شده که آیین‌نامه آن برای سال ۱۴۰۳ در حال تصویب است که جهاددانشگاهی می‌تواند از ظرفیت‌های این آیین‌نامه استفاده کند، ما نیز آماده حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری دانشجویی جهاددانشگاهی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابلاغ تأسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نقش ویژه‌ای در تأسیس این شهر جهانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت زیرساخت‌های لازم را برای تاسیس این شهر جهانی آماده می‌کند ادامه داد: امیدوارم به کمک جهاددانشگاهی و سایر بخش‌ها یک کار جهادی در این حوزه اتفاق بیفتد.

اسماعیلی همچنین در رابطه با سخنان رییس جهاددانشگاهی پیرامون اقدامات این نهاد در حوزه تحقق شعار سال گفت: باید برای شعار سال پیوست فرهنگی تدوین شود که در حال انجام آن هستیم.

دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سالی که گذشت بسیاری از رویدادهای فرهنگی هنری و جشنواره‌ها با وجود تمام کارشکنی‌ها و تبلیغات منفی دشمنان با استقبال خوب مردم مواجه شد.

وی همچنین با اشاره به حماسه بزرگ تنبیه اسرائیل توسط رزمندگان دلاور و پرافتخار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت گفت: این اقدام ارزشمند باید به خوبی در رسانه‌ها تبیین شود که رسانه‌های جهاددانشگاهی فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام داده‌اند.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری این نهاد گفت: برگزاری مسابقات ملی مناظره، نظرسنجی‌های مرکز افکارسنجی ایسپا، رویدادهای فرهنگی، انتشار کتاب‌های این حوزه و… برخی از این اقدامات است که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی این حوزه درخواست حمایت برای برگزاری رویدادهای تخصصی و انجام مطالعات تحقیقاتی داریم.

رییس جهاددانشگاهی به تدوین بسته سیاستی تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید توسط پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: این بسته برای دولت ارسال شده است که با ابلاغ از طرف دفتر ریاست جمهوری وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی می‌توانند از سیاست‌های پیشنهاد شده بهره‌مند شوند.

وی همچنین از ابلاغ تأسیس شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور قدردانی کرد و گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دیگر بخش‌های فرهنگی جهاددانشگاهی آماده تحقق اهداف این شهر جهانی هستند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به انجام تحقیقات علمی در زمینه فرهنگ و هنر در جهاددانشگاهی گفت: دفتر تخصصی فرهنگ و هنر در این نهاد در حال راه‌اندازی است.

رییس جهاددانشگاهی در این دیدار همچنین به برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان توسط این نهاد اشاره کرد.

دکتر حسن فارسی؛ معاون هماهنگی و امور مجلس، دکتر کلانتر مهرجردی؛ معاون فرهنگی، سید رضی آقا سیدی؛ معاون پشتیبانی و امور منابع، دکتر ابراهیمی؛ معاون رییس جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، امیر طهرانچی؛ مشاور و مدیرکل حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم رئیسی؛ مدیرکل روابط عمومی این نهاد و همچنین سید محمود اسلامی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری؛ معاون هنری وزیر فرهنگ، مهدی نورعلیشاهی و عاطفه خادمی مشاورین وزیر فرهنگ از حاضران در جلسه بودند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا