مرکزی

فارس من| استاندار مرکزی: اعتبار کتابخانه مرکزی امسال به صورت کامل تخصیص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی کتابخانه مرکزی اراک اظهار کرد: طرح‌های نیمه کاره در سطح شهر معضلی است که باید هرچه سریع‌تر این معضل را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: وجود چنین طرح‌ها از جمله کتابخانه مرکزی اراک که در قلب شهر واقع شده و در معرض دید هر روز مردم  قرار دارد، باعث ناراحتی و ناامیدی مردم می‌شود که قطعا در سفر استانی رئیس جمهوری تکمیل این طرح‌ها به‌عنوان مطالبه مردم  مطرح و پیگیری خواهد شد.

استاندار مرکزی افزود: پیشینه اراک لزوم تبدیل آن به قطب علم و فناوری را دو چندان می‌کند، لذا برخوداری این شهر از امکانات فرهنگی از الزامات است.

مخلص‌الائمه با اشاره به ضرورت پرداخت نیم درصد سهم شهرداری گفت: شهرداری اراک و شورای اسلامی شهر هرچه سریع‌تر سهم خود را در پرداخت نیم درصد پرداخت کنند.

 

وی از تخصیص کامل بودجه مورد نیاز تکمیل کتابخانه مرکزی اراک در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای این طرح تلاش خواهیم کرد بودجه مورد نیاز را تا سال جاری تامین کنیم تا در سال آینده شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

 استاندار مرکزی افزود: انتظار داریم خیران در این طرح فرهنگی مشارکت کنند تا پروژه هرچه سریع‌تر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران عملیات ساخت این مرکز سال ۱۳۸۷  آغاز و از سال ۱۳۹۳  به شکل جدی وارد مرحله ساخت و ساز شد.

 عملیات این مرکز فرهنگی از سال ۹۵ تا ۹۷ به دلایلی متوقف و از سال ۹۷ مجدد از سر گرفته شد.

 این کتابخانه مرکزی اراک در ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع وسعت و  پنج طبقه طراحی شده است که سالن مطالعه گروهی، فردی، سالن تحقیق، سالن مطالعه کوودک، کنفرانس و سالن مطالعه ویژه ناشنوایان دارد.

 تاکنون برای ساخت این کتابخانه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و امسال نیز ۱۴۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

خبر مرتبط با این موضوع را اینجا بخوانید.

«کتابخانه ملی اراک همچنان بلا تکلیف است» سوژه ای است که در سامانه برگزیده های ایران من به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا