سیاسی

مسئولان سابق وزارت نیرو با دیکتاتوری کشور را به تنش آبی کشاندند

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص خاموشی‌های برق در تابستان ۱۴۰۰، با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل سوم، اظهار داشت: مهم‌ترین وظایفی که وزارت نیرو دارد شامل مدیریت منابع آبی، توزیع عادلانه آب و تولید و توزیع برق است.

وی افزود: اما به نظر می‌رسد وزارت نیرو در سال‌های گذشته در دست جریان خاصی قرار داشته که بدون توجه به مسائل علمی و کارشناسی و بر اساس دیکتاتوری کشور را به سمت تنش‌های آبی برده‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: امروز آنچه در خوزستان، لرستان و سیستان و بلوچستان مشاهده می‌کنید، نتیجه سیاست‌های غلط وزارت نیرو است که هر کسی با این سیاست‌ها مخالفت کرده با بی‌احترامی برکنار شده است.

ویس کرمی گفت: آنچه در وزارت نیرو جریان داشته مافیای آب بوده است که منجر به بروز مشکلات گسترده در حوزه آب و برق شده و لازم است آقای مهندس محرابیان وزیر جدید نسبت به کنار گذاشتن این افراد اقدام کند و ظلم‌های گذشته به ویژه نسبت به برخی استان‌ها مانند لرستان را جبران کنند.

وی اظهار داشت: حتی در خاموشی‌های تابستان اخیر نیز، غیرعادلانه برخورد شد و ظلم مضاعف صورت گرفت.

این نماینده مجلس همچنین از تهیه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت آب و برق کشور از دولت پنجم تا دوازدهم و ارائه آن به صحن مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا