چهارمحال و بختیاری

مصوبات سفر اعضای کمیسیون کشاورزی به چهارمحال و بختیاری آماده ابلاغ شد

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در خصوص پیگیری مصوبات سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال بختیاری،گفت: مصوبات سفر اعضای این کمیسیون در نشست با معاونان وزیران نیرو و جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جنگل‌ها و مدیران استانی در کمیسیون کشاورزی، بررسی و برای ابلاغ آماده شد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌اندازی مرکز تولید بذر و نشای گیاهان داروئی غرب کشور در چهارمحال و بختیاری، تامین اعتبار لازم برای احداث ۲۰۰ هکتار گلخانه دارای جواز تاسیس توسط بانک کشاورزی و همچنین اعزام یک گروه کارشناس در هفته آینده برای بررسی برآورد میزان اعتبار و تامین اعتبارات لازم جهت زیرساخت مجتمع‌های گلخانه‌ای که این استان بسیار به آن نیاز دارد در  دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیبدار چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: اختصاص ۱۰ میلیارد تومان در مرحله نخست برای توسعه باغات و بستن قرارداد برای ایجاد یک هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار استان، اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله نخست برای رفع خشکیدگی جنگل‌های بلوط که شش‌گاه‌های زاگرس است از دیگر مصوبات کمیسیون است.

جعفری اضافه کرد: همچنین اجرایی شدن طرح بوم‌سازان زاگرس در چهار محال و بختیاری از جمله مصوبات این نشست بود که به منظور ابلاغ آماده شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: تأکید بر آبخیزداری با اولویت مناطقی که فرسایش بیشتر و محدودیت منابع آبی دارند به‌منظور تقویت آبخوان‌های استان چهارمحال و بختیاری که وضع بحرانی دارند مورد پیگیری قرار گرفت.

وی توضیح داد: دو برابر شدن اعتبارات آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تا رسیدن به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان، تأکید بر شرکت‌های کشاورزی و خدمات گازرسانی به آن‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای کشت گیاهان داروئی، تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، استانداردسازی مکان فرود بالگرد برای مواقع اضطراری و بحران، تأمین تجهیزات و ادوات اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع، تکمیل شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر دست سد‌ها و چشمه‌ها که هنوز انجام نگرفته است از دیگر مصوبات این نشست بود.

جعفری، توسعه کشت و ایجاد زنجیره گیاهان داروئی در چهارمحال و بختیاری، آماده شدن طرح کامل جامع آبرسانی شرب تمامی مردم استان چهارمحال و بختیاری که تا یک ماه آینده اماده خواهد شد، بازسازی، مرمت و احداث ایل‌راه‌های عشایری در استان، در نظر گرفتن تسهیلات ایجاد گلخانه با بهره ۱۵ درصد و مهار روان‌آب‌ها جهت جلوگیری از فرسایش خاک را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا