سیاسی

افزایش دستگاه‌های نظارتی برای رصد مدیریت منافع درست نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) مجلس شورای اسلامی، مصطفی طاهری در مخالفت با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع با تاکید بر اینکه تعارض منافع یکی از مطالبات مجلس است و هیچکس هیچ مشکلی با این موضوع ندارد، گفت: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از تعارض منافع است، این طرح ناقص و دارای ایرادات اساسی است و می طلبد دوشوری تا ایرادات آن رفع شود؛ تعاریف در طرح دارای مشکل است و مشمولان طرح گسترده دیده شده اند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احکام در مورد تعارض منافع برای مدیران عالیرتبه است، اما در تعریف مسئولان و مدیران حتی مدیران پایین رتبه هم در نظر گرفته شده اند، در حالی که مصادیق تعارض منافع باید به روز باشد؛ تداخل دستگاه های نظارتی در این طرح دیده شده و افزایش دستگاه های نظارتی درست نیست و تداخلات مشکلات را افزایش می دهد.

طاهری گفت: در مورد مدیریت غلط تعارض منافع در جلسات، وقتی قرار است در نشستی در مورد مباحث استانی و کشوری تصمیمی گرفته شودبه طور مسلم برای افراد و خانواده هایشان منفعت به دنبال دارد. این طرح نیاز به اصلاحات جدی دارد، ما موافق تعارض منافع هستیم، اما اگر این طرح تصویب شود با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا