اجتماعی

ایجاد صندوق مالی برای مقابله با گرد و غبار ضروری است

ایجاد صندوق مالی برای مقابله با گرد و غبار ضروری است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، استفان پریزنر در اختتامیه اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهار کرد: رئیس جمهور محترم ایران در جلسه افتتاحیه چالش گرد و غبار عمومی است و مقابله با آن به مشارکت بین‌المللی نیاز دارد.

وی ادامه داد: طی این اجلاس درباره توفان‌های گرد و غبار صحبت شد و مذاکراتی نیز میان کشورهایی که تحت تاثیر گرد و غبار هستند صورت گرفت. از جمله موارد دیگر که در این اجلاس مطرح شده است، می‌توان به تغییرات اقلیمی و تخریب‌های اجتماعی، اقتصادی و تاثیرات چالش گرد و غبار اشاره کرد. در این خصوص همه به این نتیجه رسیدند که با توجه به چند وجهی بودن توفان‌های ماسه و گرد و غبار، باید مشارکت بین‌المللی وجود داشته باشد.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: پدیده‌هایی همچون گرد و غبار ما را مجاب می‌کنند که برای شناخت نقاط قوت و تقویت همکاری‌های مشترک تلاش کنیم.

پریزنر تاکید کرد: نیمی از پدیده‌های طبیعی ناشی از دخالت‌های انسانی است به همین دلیل اتخاذ اقدامات قطعی در خصوص آب، خاک و اتخاذ سیاست‌هایی برای جلوگیری از تخریب خاک و ایجاد یک صندوق مالی برای تامین نیاز جهت رفع این مشکل موردی است که تمام شرکت کنندگان به آن اشاره کردند.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در پایان خاطرنشان کرد: گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است که به مشارکت جمعی همه کشورها نیاز دارد تا آینده‌ای بهتر با هوای پاک و زندگی خوشحال برای مردم فراهم کنیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا