فارس

نخستین جشنواره ملی تئاتر سردار عشق در فارس آغاز به کار کرد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، نخستین جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق، با هدف بزرگداشت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدا به مرکزیت کلان شهر شیراز و برگزاری همزمانی در شهرستان‌هایی که قطب‌های اصلی هنر تئاتر و نمایش استان فارس هستند برگزار می شود.

 این جشنواره در چهار گرایش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی، با رویکرد ترویج فرهنگ مردمی بسیج که همانا لشکر مخلص خداوندگار است و نیز شهیدپروری و ارج نهادن به مقام والای شهادت پیش‌بینی شده است.

در قالب برگزاری این جشنواره، یک کارگاه آموزشی با محوریت طراحی حرکت و با نام سِرِ سردار با موضوع تئاتر خیابانی مقاومت، بر مبنای تولید آثار این مهم به مدت۲ روز در نظر گرفته شده است.

موضوعات اعلام شده برای این جشنواره، نگاهی آزاد و نو به سرگذشت مردمان آزاده ایران زمین از جمله سردار عشق، نگاهی آزاد به زندگی‌نامه سردار عشق؛ سردار عشق و بسیجی، دفاع مقدس، شهدا؛ سردار عشق و ولایت مداری؛ سردار عشق و امنیت ملی و وحدت ملی؛ پاسداشت و زنده نگاه داشتن ارزش‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران می باشد.

همچنین بخش‌های جشنواره مشتمل بر کشوری، غیر رقابتی و رادیو تئاتر است که حضور هنرمندان گرایش‌ رادیو تئاتر در مدت زمان برگزاری جشنواره در نظر گرفته نشده است و نیز این گرایش به صورت غیر رقابتی است و متقاضیان تنها از ورودی جشنواره بهره‌مند خواهند شد.

متقاضیان می‌توانند در هر چهار بخش اعلام شده، شرکت کنند و تعدد آثار ارسالی از یک کارگردان برای شرکت در هر بخش آزاد است همچنین حضور قبلی آثار ارسالی در جشنواره‌های دیگر ممانعت ندارد.

به آثار متقاضی که در بخش مربوط به خود ثبت نام نکرده‌اند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و شرکت کنندگان بر اساس تقویم اجرایی اعلام شده باید فیلم کامل اثر را برای ارزیابی در یک مرحله به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

متقاضیان در هنگام ثبت نام در جشنواره ملزم هستند مدارک شناسایی، مجوز نویسنده، مترجم و یا ناشر اثر پیشنهادی خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کنند. بدون داشتن اصل این مدارک مجوز ارزیابی اثردرهیچ بخشی برای متقاضی صادر نمی‌شود.

پس از اعلام نتایج اولیه هرگونه تغییر در شرایط درخواستی (نام نمایش، تعویض کارگردان، درخواست کارگردان مشترک دیگری) تنها با هماهنگی و موافقت دبیرخانه امکان پذیر است.

در صورتی که دو کارگردان به صورت مشترک اثری را به دبیرخانه پیشنهاد دهند، هر دو باید شرایط عمومی شرکت در جشنواره را رعایت کرده باشند. دبیرخانه جشنواره اعلام کرده که در هر زمان تناقضی در مدارک ارسالی متقاضی احراز شود، اثر مورد نظر حذف خواهد شد.

 طبق اعلام دبیرخانه، آخرین مهلت ثبت نام ۲۵ دی ماه و معرفی پذیرفته شدگان ۵ لغایت ۱۰ بهمن ماه جاری، در طول برگزاری جشنواره می باشد.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا