اقتصادی

آپارتمان های نوساز در خانی آباد، عبدل آباد، نعمت آباد و نازی آباد چند؟ / وضعیت خرید و فروش مسکن در جنوب تهران

آپارتمان های نوساز در خانی آباد، عبدل آباد، نعمت آباد و نازی آباد چند؟ / وضعیت خرید و فروش مسکن در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری برگزیده،طبق گزارش مرکز آمار، منطقه ۱۹ تهران که محلاتی مانند خانی‌آباد، عبدل‌آباد، نازی‌آباد و نعمت‌آباد را شامل می‌شود، با متوسط قیمت ۴۰ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان کمترین قیمت مسکن را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دارد. به‌طوری‌که با یک میلیارد تومان می‌توان در محلاتی مانند مرتضی‌گرد یک واحد ۵۰ متری نوساز دارای آب، گاز و برق و امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ خرید. اگر هم پول شما کمتر از یک میلیارد تومان باشد باز می‌توان در این منطقه خانه خرید. برای مثال، قیمت یک آپارتمان ۵۷ متری یک خواب که سال ساخت آن ۱۳۹۹ است، ۸۵۰ میلیون تومان است. البته این واحد آپارتمانی امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ و انباری ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، اما با وجود قیمت مناسب آپارتمان‌ها در محدوده جنوب تهران، بازار خرید و فروش در این محدوده کساد است. منطقه ۱۹ به رغم اینکه کمترین قیمت‌ها را در بازار مسکن در آذرماه ثبت کرده است کم‌رونق‌ترین معاملات را در بازار مسکن شهر تهران دارد. طبق گزارش مرکز آمار، تعداد معاملات مسکن در این منطقه در آذرماه امسال ۵۱ معامله بوده که کمترین میزان معاملات در بازار مسکن شهر تهران است.

رکود در بازار خرید و فروش در محدوده جنوب تهران این روزها عمیق‌تر هم شده است و مشاوران املاک می‌گویند بازار کاملا تعطیل است. یک مشاور املاک در منطقه عبدل‌آباد در این باره به همشهری می‌گوید: بازار خرید و فروش امسال رونق چندانی نداشت تا یک ماه پیش که وضعیت معاملات خوب شد. او توضیح می‌دهد: امسال خیلی‌ از خریداران مسکن منتظر کاهش قیمت‌ها بودند اما زمانی که دیدند قیمت‌ها پایین نمی‌آید، تصمیم گرفتند بیشتر از این منتظر نباشند و در آستانه عید خرید خود را انجام دهند، برای همین هم بازار معاملات ما یک ماه پیش خوب بود اما الان دوباره بازار خوابیده است. این مشاور املاک با اشاره به نوسانات اخیر نرخ دلار عنوان می‌کند: با افزایش اخیر قیمت دلار، مالکان دست نگه داشته و فعلا خانه خود را نمی‌فروشند. به طوری که مالکی که قبل از این خانه خود را متری ۲۰ میلیون تومان می‌فروخت الان از ترس اینکه قیمت‌ها بالاتر برود و ضرر کند، ۲۵ میلیون تومان هم نمی‌فروشد که احتمالا این وضعیت با متعادل شدن بازار ارز که اکنون شاهد کاهش قیمت ها در آن هستیم، از بین برود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا