اردبیل

پتانسیل مجموعه‌های دانش بنیان در جهت جهش تولید/ قوانین دست‌و‌پا گیر تولید باید رفع شود

به گزارش خبرگزاری یولن اردبیل، سیدحامد عاملی شامگاه امروز در جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه‌های تحقیقاتی و تولیدی داروهای انسانی و حیوانی در استان اردبیل اقدامات بسیار مهم و ارزشمندی را برای کشورمان انجام می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه این مجموعه‌ها در حوزه اداری مشکلات متعددی از جمله صدور مجوز جهت تولید انبوه محصولات دارویی انسانی و حیوانی دارند که طبق قوانین دست و پا گیر باید برای مجوز هر نوع محصول چندین مرتبه از اردبیل به تهران بروند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به عنوان مثال یک مجموعه‌ای در اردبیل ۱۵۰ نوع دارو و واکسن و… برای انسان و حیوان تولید کرده که در مرحله صدور مجوز است، اگر برای صدور مجوز  این تعداد از محصولات از اردبیل به تهران سفر کند، عمر خود را در جاده تلف و صرف خواهد کرد.

عاملی ادامه داد: در رابطه با تسریع مسأله صدور مجوز برای تولیدات حوزه غذا و دارو در استان اردبیل رای‌زنی‌های لازم با مسؤولان کشوری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در استان اردبیل مجموعه‌هایی در حوزه دانش بنیان فعالیت بسیار ارزشمند و مهمی را انجام می‌دهند و با توجه به اهمیت مهم این مسأله باید به حوزه فوق توجه ویژه و فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

استاندار اردبیل تاکید کرد: مجموعه‌های دانش بنیان پتانسیل بسیار بالایی در جهت پیشرفت و‌ توسعه کشور بر عهده دارند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا