اخبار روز

سردار جلالی: رژیم‌ صهیونیستی در فضای مجازی به‌دنبال تغییر جای ظالم ‌و مظلوم است

سردار جلالی: رژیم‌ صهیونیستی در فضای مجازی به‌دنبال تغییر جای ظالم ‌و مظلوم است

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل طی سخنانی اظهار داشت: ضرورت تشکیل پدافند غیرعامل تشخیصی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمانی آن را به‌عهده ستادکل نیروهای مسلح قرار دادند تا چنین سازمانی برای همپایی آمادگی دفاعی در بخش‌های کشوری و لشکری و‌ مصون‌سازی زیرساختهای حیاتی کشور فعالیت کند.

سرلشکر باقری: مبارزان فلسطینی آماده حمله زمینی اسرائیل هستند/ احداث بیش از ۴۰۰ کیلومتر تونل در شمال غزه

 

وی ‌افزود: قانون مصوب مجلس تلاشش بر این بود تا ضعفهایی که در اساسنامه سازمان ‌پدافند غیرعامل داشتیم برطرف شود لذا کمیته ملی پدافند غیرعامل به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این ‌حوزه مصوبات لازم را ابلاغ می‌کند.

سردار ‌جلالی گفت: ضمانت اجرایی تصمیمات این کمیته در قانون تعیین شده است؛ تصمیمات کمیته ملی پدافند غیرعامل با امضای رئیس ستادکل ابلاغ می‌شود و برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری لازم الاجرا است.

وی ‌اضافه کرد: تعیین تکلیف مسئولیت اجرا در دستگاه‌های ملی به‌عهده رؤسای دستگاه‌ها و در استانها به‌عهده استانداران است و پدافند غیرعامل دراین‌خصوص فقط نظارت، هدایت و سیاست‌گذاری را به‌عهده‌ دارد؛ فصل جدیدی را با استفاده از قانون و ظرفیتهای قانونی تعیین‌شده می‌توانیم داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد: رویکرد جاری در پدافند غیرعامل بدین‌گونه است که نظامات و دستورالعمل‌ها را تصویب و ابلاغ می‌کند که اجرای این ‌نظامات نقشه راهی برای پدافند غیرعامل و دستگاه‌های مختلف است بنابراین تصمیمات کمیته ملی پدافند غیرعامل نقشه راه فعالیتهای این ‌سازمان است لذا باید نظامات پدافند غیرعامل به‌صورت منظم به‌روزرسانی شود که انجام می‌شود.

وی افزود: ۱۵ حوزه با اهمیت بالا و ۸ حوزه کلیدی تعریف شده است که در این رابطه تکالیفی برای تمام دستگاه‌ها مشخص شده است؛ در این دستورالعمل مرکز ‌تنظیم ‌مقررات و حفاظت از زیرساخت‌ها و تکالیف ۱۵ حوزه مورد اشاره تعیین شده است بنابراین ضمن این‌‌که تکالیف دستگاه‌ها مشخص شده برای هر حوزه تخصصی نیز برنامه خاص آن دستگاه مشخص شده است که البته باید به تصویب کمیته ملی برسد.

وی با بیان اینکه ستادکل نیروهای مسلح مغز متفکر نیروهای مسلح در بخش کشوری است، ابراز کرد: برای دستگاه‌های مختلف تکالیفی برای برگزاری رزمایش تعیین شده است ازاین‌روی توسعه رزمایش‌ها را امسال خواهیم داشت؛ در ۹ حوزه نظامات ‌پدافند غیرعامل را هم تدوین ‌کردیم.

وی ‌درباره جنگ در غزه هم ‌عنوان‌ کرد: امروز جنگی نابرابر نظامی‌ ‌میان ‌ملت دو سه میلیونی واقع در غزه با ظرفیتهای نشئت‌گرفته از خود مردم‌ و رژیمی‌ را که تلفات گرفتن و نسل‌کشی را رویکرد خود قرار داده است، شاهدیم؛ موضوع غزه موضوعی انسانی است ‌که رژیم صهیونیستی جلوی افکار عمومی نسل‌کشی می‌کند و انگار وجدان عمومی در این رابطه خواب رفته است.

سردار جلالی گفت: رژیم‌ صهیونیستی در فضای مجازی به‌دنبال آن است تا با استفاده از ابزارهای آن ‌جای ظالم ‌و مظلوم را با هم ‌تغییر دهد بدین صورت که در فضای مجازی فلسطینی‌ها را تروریست و‌ صهیونیستها را مدافع منافع خود معرفی ‌می‌کند.

وی‌ گفت: در همین راستا هر حساب کاربری حماس را در فضای مجازی فیلتر می‌کنند به‌عنوان ‌مثال در توییتر ۸۵۰ هزار حساب که روزانه درباره حماس مطالبی را منتشر می‌کنند، فیلتر می‌شود.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا