سیاسی

دهقان: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باید از سوی دیوان کیفری بین‌المللی پیگیری شود

دهقان: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باید از سوی دیوان کیفری بین‌المللی پیگیری شود

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت در  جمع خبرنگاران با اشاره به  سامانه اعتراضات مردمی نهاد ریاست جمهوری در حوزه نقض قانون اساسی توسط دستگاه‌ها گفت:  آخرین آمار موارد اعتراضات را نداریم ولی به طور کلی سامانه هم‌اکنون فعال است و مردم می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

ایران: رژیم اسرائیل با طرح اتهامات بی‌اساس سعی در کتمان اعمال جنایتکارانه خود دارد

وی افزود: البته چون کار تازه شروع شده مردم یک سری مواردی را مطرح می‌کنند که بیشتر مطالبه است و ارتباطی به نقض قانون اساسی ندارد. ما اعتراضات را بلافاصله به دستگا‌ه‌های ارسال می‌کنیم و نظرات دستگا‌ه‌ها را به مردم ارجاع می‌دهیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه گفت: بعد از شکایت فلسطین در سال ۲۰۱۸ دیوان کیفری بین‌المللی باید به وظایف خود عمل می‌کرد که متاسفانه تا به الان کوتاهی کرده است.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور ما فعال هستند تا بتوانند امضای چند میلیونی جمع کنند تا ضمن ارائه به دیوان کیفری بین المللی، رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: کشورهای اسلامی با برنامه‌ریزی باید هزینه دیوان کیفری بین‌المللی را تأمین کنند تا این دیوان به بهانه‌ نداشتن پول از رسیدگی به این جنایات طفره نرود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا