بین الملل

وکیل ایالتی: ترامپ از طریق کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون دلار سرقت کرده است

وکیل ایالتی: ترامپ از طریق کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون دلار سرقت کرده است

دونالد ترامپ ساعاتی پیش برای دومین روز در دادگاه کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون دلاری مطرح شده علیه خود و همراهانش حاضر شد.

رویترز نوشت دونالد بندر، وکیل ایالتی و حسابدار سابق شرکت‌های دونالد ترامپ در آغاز دادگاه رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در نیویورک مدعی شد که ترامپ با دروغ‌گویی درباره دارایی‌های خود حدود ۱۰۰ میلیون دلار کسب درآمد کرده است.

لتیشیا جیمز سپتامبر گذشته از دونالد ترامپ و «سازمان ترامپ» شکایت کرد و گفت که او به مدت یک دهه درباره میزان دارایی خالص خود دروغ گفته است. به دنبال آن قاضی «آرتور انگورون» اعلام کرد که متوجه شده این ستاره سابق تلویزیون ارزش دارایی‌های خود را بین ۲.۲۳ میلیارد دلار تا ۳.۶ میلیارد دلار بیشتر اعلام کرده تا شرایط مطلوب وام‌های بانکی، بیمه و سایر منابع مالی را تضمین کند.

طبق این اطلاعیه، عمارت لوکس مارالاگو ترامپ در فلوریدا، پنت هاوس برج ترامپ، زمین‌های گلف متعدد و ساختمان‌های اداری از جمله دارایی‌هایی بودند که او ارزش آنها را بیشتر اعلام کرده بود.
ترامپ و دیگر متهمان این پرونده اما ارتکاب هرگونه جرمی را تکذیب می‌کنند. در محاکمه‌ای که از امروز آغاز شده، شش ادعای باقیمانده از شکایت جیمز حل و فصل می‌شود و این دادستان کل به دنبال ۲۵۰ میلیون دلار جریمه و ممنوعیت تجارت ترامپ در ایالت خود است.

ترامپ امروز در دومین جلسه این دادگاه درخصوص ادعاهای مطرح شده توسط لتیشیا جیمز گفت: اعداد و ارقام وی ساختگی است. او یک متقلب است. این پرونده باید بسته شود.

وی در ادامه عنوان کرد که «اطلاعاتی به شدت غلط، گمره‌کننده و تحریف شده» به قاضی پرونده داده شده است.

ترامپ پیش‌تر در شبکه اجتماعی خود عنوان کرده بود که فرمان اجرایی که از آن برای پیگیری این پرونده استفاده می‌شود «بسیار ناعادلانه» بوده و به یک دادستان که به شکل سیاسی انتخاب شده اجازه می‌دهد تا قاضی که ممکن است او نیز به شکل سیاسی انتخاب شده باشد و حتی با دادستان دوست باشد را به « از میان برداشتن یک رقیب سیاسی» متقاعد کند.

دادگاه رسیدگی به این اتهامات ترامپ با ریاست قاضی آرتور انگورون و بدون حضور هیئت منصفه برگزار خواهد شد. این بدین معناست که سرنوشت ترامپ و تجارت پرسودش در دستان قاضی انگورون است؛ شخصی که ترامپ در ماه‌های گذشته جدل‌های لفظی زیادی با او داشته است.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا