اخبار روز

عبور ۳ میلیون ‌زائر اربعین از مرز‌های شش‌گانه‌/ آخرین وضعیت تردد و بازگشت زائران از مرز مهران + فیلم

عبور ۳ میلیون ‌زائر اربعین از مرز‌های شش‌گانه‌/ آخرین وضعیت تردد و بازگشت زائران از مرز مهران + فیلم

– اخبار استانها –

سیدزاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری  برگزیده های ایران در مهران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۳ هزار و ۵۹۴ نفر از مرز مهران تردد کردند،اظهار داشت: از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۲۵۷ زائر ایرانی و همچنین ۷۵۰ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

استاندار ایلام: موج تردد زائران از مرز ‌مهران افزایشی شد/ عبور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تاکنون + فیلم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ زائر ایرانی و ۷۹۰مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تردد زائران اربعین حسینی(ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است،ادامه داد: همچنین از بامداد تا ساعت ۸ صبح امروز نیز ۸۶ هزار و ۳۹۸ مسافر از این مرز بین‌المللی تردد داشته‌اند.

.

تردد ۳ میلیون ‌زائر از مرز‌های شش‌گانه کشور

سردار شرفی رمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به تردد بیش از ۳ میلیون زائر در مرز‌های شش گانه کشور اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون نفر زائر هم با سازماندهی منظم و در بهترین شرایط از این مرزها به کشور بازگشتند.

وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران از عتبات عالیات از دیروز آغاز شده، افزود: شرایط هم اکنون در مرز مهران خوب و تردد در این مرز عادی است.

ترافیک روان و منظم در مسیر رفت و برگشت زائران

‌ قدرت   حیدری‌زاد فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه شهرستان ایلام  میزبان حجم عظیمی از عزاداران حسینی است، گفت: در شبانه‌روز گذشته با توجه به موج برگشت زائران و همچنین نزدیک شدن به روز اربعین خیل عظیمی زائران به سمت مهران در حال حرکت می باشند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: پلیس شهرستان ایلام به عنوان یکی از خادمان آقا اباعبدالله الحسین و زائران آن حضرت با تجهیز کلیه نیروها و امکانات و به صورت شبانه روزی آماده خدمت ترافیکی،انتظامی به زائران حسینی است.

وی با بیان اینکه عمده ترین زائران از کمربند شرقی و میدان قرآن خروجی شهر ایلام به سمت مهران انجام می گیرد،عنوان داشت: توصیه می شود شهروندان ایلام برای جلوگیری از اختلال در رفت و آمد زائران از تردد بی مورد در میدان قرآن و کمربندی شرقی ایلام جدا خودداری نمایند. 

حیدری در پایان با اشاره به اینکه در مدت توقف زائران در میدان قرآن و کمربندی شرقی و محل های اسکان تعیین شده مدیریت می شوند لذا در این خصوص همکاری شهروندان را جهت رفع گره های ترافیکی خواستاریم که باعث  سهولت تردد و عدم اتلاف وقت زائران و شهروندان خواهیم بود.

اسکان ۵۶ هزار زائر در مراکز اقامتی ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در گفت و گو با خبرگزاری برگزیده های ایران از ایلام ،اظهار داشت:از اول ماه محرم تا روز جمعه گذشته تعداد ۵۶هزار و ۹۸۰ زائر در مراکز اقامتی استان شامل هتل، مهمان‌پذیر، خانه مسافر، کمپینگ گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی روزانه اسکان داده شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود:امسال با تمهیدات اندیشیده شده میزان نفر شب اقامت در استان ایلام نسبت به سال گذشته افزایش‌ یافته و ظرفیت استان در این بخش به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب اقامت رسیده است.

وی گفت:در مجموع ۱۵۲ مرکز اقامتی در استان در ایام اربعین حسینی (ع) به زائران و گردشگران ورودی به استان خدمات ارائه می‌کنند.

شریفی با اشاره به اینکه استان ایلام از دیرباز به‌عنوان دروازه عتبات عالیات، میزبان زائران امام حسین (ع) بوده افزود:اکنون نیز مراکز اقامتی همچون گذشته تمام امکانات و تجهیزات خود را برای پذیرایی از زائران فراهم کرده است.

/۱۸۰/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا