اقتصادی

قیمت طلا ترمز برید!/ جزییات

قیمت طلا ترمز برید!/ جزییات

قیمت نفت در آستانه سومین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. درگیری‌های خاورمیانه باعث شده، علیرغم احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، تمایل سرمایه‌گذاران به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یابد.

به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۹۸۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.

حمله زمینی شبانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در شرایطی صورت گرفته که دنیا از ادامه حمله‌های هوایی به این منطقه عصبانی است.

افزایش درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس تمایل به این فلز گرانبها به عنوان سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و قیمت آن را حدود ۹ درصد از ابتدای درگیری‌ها بالا برده، اما دورنمای افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را زیر سقف ۲۰۰۰ دلار نگه داشته است.

تحلیلگران عقیده دارند اگر مسئله فقط سود اوراق قرضه و ارزش دلار بود، قیمت طلا رو به کاهش می‌گذاشت. اما مخاطرات ژئوپلیتیکی از این فلز گرانبها حمایت کرده است.

گزارش اقتصادی آمریکا مبنی بر رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را ۰.۲ درصد افزایش داده است. دلار هم یک افزایش قیمت هفتگی را تجربه می‌کند.

تمرکز سرمایه‌گذاران علاوه بر تحولات خاورمیانه به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا معطوف است که قرار است امروز منتشر شود و دورنمای بهتری از سیاست فدرال رزرو این کشور در اجلاس هفته آینده ارائه دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۴۹ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۲ درصد افزایش، ۹۰۹ دلار و ۹۱ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا