سیاسی

ادعای عجیب سخنگوی دولت رئیسی درباره «پیروزی دشمنان در جنگ رسانه‌ای»/ انگشت اتهام بهادری جهرمی به سمت دولت حسن روحانی رفت

ادعای عجیب سخنگوی دولت رئیسی درباره «پیروزی دشمنان در جنگ رسانه‌ای»/ انگشت اتهام بهادری جهرمی به سمت دولت حسن روحانی رفت

بهادری جهرمی، شب گذشته در نشست تبیینی عملکرد دولت در جمع مردم خمینی‌شهر، با اشاره به اینکه دشمنان در دنیای حقیقی، توانایی مبارزه با ارزش‌های والای اسلامی را نداشتند و به قصه‌گویی روی آوردند، اظهار کردند: دشمنان معتقدند که در دنیای حقیقت شکست خورده خواهند بود و هرچند اگر به‌صورت مقطعی و کوتاه مدت پیروزی‌هایی را تجربه کنند، اما در دراز مدت شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به اینکه اراده خداوند بر این است که ائمه(ع) پیروز نبرد حق و باطل باشند، افزود: راهکار دشمنان در این نبرد این بود که سرمایه خود را در دنیای مجازی و رسانه‌ای خرج کنند. در واقع نظام سرمایه‌داری جز به منافع خود فکر نمی‌کند، بلکه با ابزارهای رسانه‌ای تلاش می‌کند که ما را دچار اشتباه محاسباتی کند. دشمن سعی می‌کند در کنار اغواگری، در ذهن من و شما این احساس را ایجاد کند که ما شکست‌خورده‌ایم‌.

آقای وزیر کشور! می‌خواهید این اتفاقات، تن مملکت را نلرزاند؟

سخنگوی دولت گفت: دشمن به دلیل اینکه مردم ما تصمیم گرفتند، استقلال خود را حفظ کنند، ۴۰ سال است که نیروهای نظامی ما را تهدید می‌کند، از رشد ما در حوزه دارو جلوگیری و انواع تحریم‌ها را لحاظ می‌کند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه آمریکا با قدرت نظامی، توان رسانه‌ای‌، قدرت اقتصادی، به مصاف ما آمده است تا کشور ما پسرفت کند و از زمان شاه مخلوع عقب‌تر برود، اضافه کرد: نتیجه این است که سرعت رشد و توسعه ما در مصادیق متعدد از میانگین سطح جهانی بالاتر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه متأسفانه دشمن در حوزه جنگ رسانه‌ای، در برخی محورها موفق شده، افزود: دشمن آمار کشته‌ شده‌های زمستان اروپا را در رسانه‌هایش منتشر نمی‌کند تا اروپا را بهشت آمال جلوه دهد. این نشان دهنده‌ این است که دشمن در دنیای مجاز کارش را خوب انجام می‌دهد.

بهادری جهرمی، با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی قطعاً دست ما غنی‌تر از غرب است، تصریح کرد: ما نیز مشکلات و مسائلی در کشور داریم، اما خسران‌زده‌ی محض آنگونه که رسانه‌ها گفتند، نیستیم. بحران‌هایی که در ۴۰ سال گذشته پشت سر گذاشته‌ایم، نشان‌دهنده‌ این است که ما بحران‌های فعلی را نیز ‌حل و فصل خواهیم کرد.

او ادامه داد: ترفند دشمن این است که احساس عدم توانایی در حل مسائل را در مسئولین و مردم ما ایجاد کند تا برای سازش دستی به طرف آنان دراز کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه متأسفانه در برخی ادوار اشتباهاتی رخ داده‌ است، افزود: در جنگ، شکست و پیروزی توأمان اتفاق می‌افتد. ما در دهه گذشته اشتباهی مرتکب شدیم و برای رفع تحریم‌ها سازش کردیم. در حین مذاکره باز هم ما را تحریم می‌کردند، اما از این اتفاق عبرت نگرفتیم. هدف این بود که چرخ اقتصاد بچرخد، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه میانگین تورم چهارسال منتهی به شهریور سال ۱۴۰۰ که شروع دولت سیزدهم بود، از صد سال گذشته ایران بالاتر بوده است، افزود: آخرین بار این تورم وقتی متفقین کشور را اشغال کرده بودند، رخ داد. رشد اقتصادی ما در دهه ۹۰ تقریباً نزدیک به صفر است. نتیجه برجام و مذاکره با غرب این است که سرانه درآمد ثابت باقی مانده و هزینه‌ها افزایش یافته است.

او افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمودند که شبکه ملی اطلاعات را فعال کنید، اما دولت قبل زیرساخت‌ها را برای فعالیت پلتفرم‌های خارجی افزایش می‌داد.

سخنگوی دولت در ادامه به بخشی از پیشرفت‌های دولت اشاره کرد و افزود: در اصفهان بیش از ۴۰۰ کارگاه و کارخانه‌ غیر فعال، مجدداً فعال شده است. و در کل کشور بیش ار ۴ هزار کارخانه و کارگاه فعال شدند.
وی ادامه داد: بیکاری از نزدیک ۱۰ درصد تا حدود ۸ درصد کاهش یافت. رشد اقتصادی تقریباً در آخرین آمار از نزدیک صفر، به ۶/۲ درصد افزایش یافته است. نتیجه‌ این بود که درآمد مالیاتی دولت نیز افزایش یافت و فروش نفت نیز افزایش پیدا کرد. نرخ رشد نقدینگی، ۴۰ درصد بود و اکنون به ۲۶ درصد رسیده است. تورم ۶۰ درصد اکنون به ۴۰درصد رسیده این در حالی است که بحران‌های جهانی و داخلی را تجربه می‌کردیم. اکنون شاهد ثبات نسبی بازار ارز و خوردو هستیم.

مشکلات امروز نتیجه سیاست‌گذاری‌های دیروز است

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت در این ۲ سال در حال جبران عقب‌ماندگی دوره‌های قبل بود، اظهار کرد: الحمدالله مسیر رو به رشد است. یک دهه را طی ۲ سال نمی‌شود جبران کرد و هرچه در توان دولت بود، انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: حواس‌مان باشد که دشمن ما را دچار اشتباه محاسباتی نکند. اگر ما امروز مشکلاتی داریم، نتیجه سیاست‌گذاری‌های دیروز است. باید مسئله را درست بشناسیم. اگر مسیر ما همان مسیر دیروز بود، دشمن تمام قد به دولت و نظام حمله‌ور نمی‌شد، آن هم حملاتی که در گذشته نمونه نداشته است و این نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی هستیم.

۲۱۹۲۱۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا