اجتماعی

تأکید حجت‌الاسلام نواب به تصمیم‌گیری درباره سفرهای عمره

تأکید حجت‌الاسلام نواب به تصمیم‌گیری درباره سفرهای عمره

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین نواب و با حضور سید عباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و نصرالله فرهمند؛ مدیرعامل شرکت عمره سعات برگزار شد، درباره پیگیری‌های انجام شده از بانک مرکزی و مسئولان کشور میزبان برای از سرگیری سفرهای عمره گزارش‌هایی ارائه شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواستار برگزاری جلسه شورای عالی حج است، افزود: با توجه به نظر مثبت رئیس کل بانک مرکزی درخصوص تامین هزینه ارزی سفرهای عمره، موضوعات کارشناسی در واحدهای مختلف بررسی شده است.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز به هماهنگی و تعامل کشور میزبان برای راه‌اندازی سفرهای عمره و برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: با توجه به جدول زمان‌بندی ارائه شده توسط عربستان، جدول زمانبندی فعالیت‌ها و اقدامات برای حج تمتع آینده و سفرهای عمره در داخل نیز درحال تدوین است.

بر پایه این گزارش، در ادامه این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت به اختلال پیش آمده در سامانه سماح و اقدامات صورت گرفته برای رفع اشکال فنی و تداوم ثبت‌نام زائران اربعین اشاره و تاکید کرد: با کمک نیروهای فنی سازمان حج و پشتیبان سامانه تلاش داریم مشکلات را به سرعت و بزودی رفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت هم بر یافتن راهکارهای مناسب با تکیه بر دانش داخلی برای رفع اختلال در سامانه سماح و پایان دادن به دغدغه زائران تاکید کرد و بار دیگر لزوم اطلاع‌رسانی درباره خدماتی که سازمان حج و زیارت در حوزه اربعین در داخل ایران و شهرهای زیارتی در کشور عراق انجام می‌دهد، یادآور شد.

این جلسه با گزارش محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع و مجید مرزانی مدیر برنامه، بودجه و تحول سازمانی بعثه مقام معظم رهبری درخصوص نکاتی که لازم است در ارتباط با مقوله زیارت و وظایف و مسئولیت‌های مترتب بر حوزه حج و زیارت در لایحه برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد، ادامه یافت.

در این گزارش با اشاره به مغفول ماندن برنامه‌های فرهنگی حوزه حج و زیارت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد ارائه فصلی تحت عنوان برنامه توسعه فرهنگی و اجتماعی این حوزه به مجلس شورای اسلامی مطرح و مقرر شد این موضوع با محوریت بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به جدیت دنبال شود و هماهنگی و تعامل لازم با کمیسیون تلفیق نیز صورت گیرد.

در ادامه این جلسه ناصرحویزاوی؛ مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت که به تازگی ازعربستان بازگشته است از اقدامات صورت گرفته درباره ازسرگیری سفرهای عمره و امکان راه اندازی سفر زمینی، بازگرداندن مطالبات حج‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از شرکت مطوفین حجاج ایران، انتقال ارز به بانک الاهلی عربستان برای پرداخت هزینه‌های سفر زائران ایرانی به این کشور و پیشنهادات شرکت‌های عربستانی برای ارائه خدمات بهتر در عرفات و منا گزارش داد.

سازمان حج و بعثه آماده اجرای عملیات عمره هستند

در پایان این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به برگزاری نشست های تخصصی با نمایندگان مراجع عظام تقلید در قم برای بررسی موضوع تایید استطاعت جسمی زائران در حج تمتع اشاره و تصریح کرد: جهت هماهنگی بهتر و وحدت نظر پزشکان در تشخیص استطاعت جسمی زائران درقالب جدید تعریف خواهد شد تا شرایط حجاجی که سال آینده به سرزمین وحی مشرف خواهند شد بهتر و مشکلات هیئت پزشکی و مجموعه حج و زیارت کمتر شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا