اخبار روز

سی‌وششمین روز «طوفان الاقصی»‌| صهیونیست‌ها جنگ را‌ به بیمارستان‌ها کشاندند/ درگیری‌های شدید در چندین محور غزه / نظامیان اسرائیلی در کمین مقاومت افتادند

سی‌وششمین روز «طوفان الاقصی»‌| صهیونیست‌ها جنگ را‌ به بیمارستان‌ها کشاندند/ درگیری‌های شدید در چندین محور غزه / نظامیان اسرائیلی در کمین مقاومت افتادند

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بمباران رژیم صهیونیستی متمرکز به اطراف مجتمع بیمارستانی الشفاء و دیگر بیمارستان‌های غزه است.  اشغالگران صهیونیست یکی از دروازه‌های بیمارستان الشفاء را هدف قرار دادند.

منابع فلسطینی گزارش دادند درگیریها میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در نزدیکی بیمارستان الشفاء تشدید شده است و اشغالگران به بمباران شدید این منطقه ادامه می‌دهند.

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در خصوص پیامدهای تشدید اقدامات رژیم اشغالگر و  بمباران  مجاورت مجتمع بیمارستانی الشفا هشدار داد و تاکید کرد ما دولت آمریکا را  در این زمینه مسئول می‌دانیم.

این در حالی است که مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گزارش‌ها در خصوص حملات به اطراف بیمارستان‌های الشفاء و الرنتیسی در غزه را تائید کرده است .

در همین ارتباط مدیر بیمارستان الشفاء به الجزیره گفت: اشغالگران  جنگ با بیمارستان‌های غزه را به راه انداخته‌اند و می‌خواهند کل سیستم بهداشتی غزه را از خدمت خارج کنند.

.

 

از سوی دیگر منابع خبری از درگیری شدید مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر صهیونیست در  چندین محور در شهر غزه خبر دادند. 

خبرنگار المیادین گزارش داد، گروههای مقاومت  فلسطینی در بیش از پنج  محور در شهر غزه  وارد نبردهای  بی‌سابقه  و بسیار سخت  با  نیروهای اشغالگر شده‌اند.

بر اساس این گزارش،  هم اکنون درگیری های شدیدی بین  گروههای مقاومت فلسطین و نظامیان  اشغالگر در مناطق غرب «تل الهوا» و در اطراف  بیمارستان الشفاء در جریان است.

 

.

 

منابع خبری از حمله اشغالگران صهیونیست به اتاق مراقبت‌های ویژه در بیمارستان القدس واقع در محله تل الهوا در غرب غزه خبر دادند.

از سوی دیگر گزارش‌های خبری حکایت از درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر در محله «النصر» در غرب غزه حکایت دارد.

مبارزان القسام  اعلام کردند که خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی را در محله النصر با راکت‌های ضدزره هدف قرار دادند.

منابع محلی فلسطینی گزارش دادند همزمان با محله النصر و اطراف بیمارستان الشفاء در غزه، درگیری‌های بسیار شدیدی هم بین مقاومت و نظامیان اشغالگران اسرائیلی در شهر بیت حانون در شمال نوار غزه در جریان است.

همچنین درگیری های شدیدی بین  نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر در مناطق غرب اردوگاه الشاطیء و غرب بیت لاهیا گزارش شده است. 

همزمان با تشدید  درگیریها در مناطق مختلف غزه ، منابع صیهونیستی از قطع شدن ارتباط میان برخی  از نیروهای اسرائیلی در محور اردوگاه الشاطیء خبر داد.

برق بیمارستان اندونزی غزه پس از تمام شدن ذخیره سوخت آن قطع شد و فاجعه دیگری در حال رقم خوردن است.

شبکه الجزیره در خبری از بمباران شدید مناطق اطراف بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه خبر داد.

 مخاطبان محترم، مهمترین تحولات سی‌وششمین روز جنگ غزه بعد از عملیات «طوفان الاقصی»‌  را در ادامه می‌توانید دنبال کنید: 

***************************************

 

ماکرون: آتش بس به نفع اسرائیل است

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با بی بی سی: «اسرائیل باید کشتار کودکان و زنان در غزه را متوقف کند. این حملات هیچ توجیهی ندارد.»

وی افرود که آتش بس به نفع اسرائیل خواهد بود.

 

وزارت بهداشت فلسطین: نهادهای بین المللی برای متوقف کردن حملات صهیونیست‌ها وارد عمل شوند 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در  غزه اعلام کرد از تمامی  طرف‌های عربی و بین‌المللی می‌خواهیم برای متوقف کردن حملات رژیم اشغالگر به  بیمارستان‌ها در مرکز و شمال غزه فورا مداخله کنند . 
وی افزود ما بار دیگر  از نهادهای بین‌المللی می خواهیم به منظور محافظت از نظام سلامت  و بهداشت و  امکان بهره مند سازی بیمارستان الشفاء ودیگر بیمارستانهای شمال غزه برای انجام وظایف صرفاً بشردوستانه خود فورا  به اینجا بیایند.

 

صهیونیست‌ها در کمین مقاومت افتادند

کانال صابرین نیوز گزارش داد  خبرهای اولیه حکایت از آن دارد که  تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی در کمین مستحکم نیروهای مقاومت در  مجاورت بیمارستان الشفاء  گرفتار شده و شماری از آنها به  هلاکت رسیده‌اند. در همین حال تعدادی خودروی نظامی نیز به دست  رزمندگان مقاومت فلسطین منهدم شده است.

سایت مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این باره نوشت: ظهر روز جمعه(۱۹ آبان ماه)  مقاومت اجازه داد بدون درگیری خاصی وارد برخی مناطق در غزه شوند تا در کمین‌هایی که از قبل برای آن‌ها تدارک دیده شده بود، گرفتار شوند و پس از رسیدن نیروهای اشغالگر به این کمین‌ها، مبارزان فلسطینی از تمامی محورها آن‌ها را مورد حمله قرار دادند. 

ساکنان محله النصر در مجاورت بیمارستان الشفاء  نیز از انهدام تانک‌های  رژیم اشغالگر به دست نیروهای  مقاومت خبر دادند.

کارشناسان و تحلیلگران علت تشدید بمبارانهای کورکورانه اسرائیل را گرفتار شدن نظامیان این رژیم در جنگ شهری غزه می‌دانند.

 

مقاومت سرسختانه مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در غزه 

بر اساس گزارش شبکه المیادین، نظامیان اشغالگر اسرائیلی در غزه  با مقاومتی سرسختانه  مواجه شده‌اند که  پیشروی آنها را مختل کرده و متحمل خسارات بسیار  سنگینی شده‌اند.

در همین ارتباط خبرها حاکی از آن است که  یک خط دفاعی قوی برای جلوگیری از پیشروی نظامیان اشغالگر به سمت بیمارستان الشفاء تشکیل شده است.

 

تداوم بمباران مجتمع الشفای غزه/ یکی از دروازه‌های بیمارستان هدف قرار گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه به الجزیره گفت که بمباران اطراف مجتمع الشفای غزه از سوی صهیونیست‌ها ادامه دارد.

  اشغالگران صهیونیست یکی از دروازه‌های بیمارستان الشفاء را هدف قرار دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که همزمان با حملات هوایی و بمباران شدید غزه درگیری مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در چندین محور غزه ادامه دارد.

 

 بمباران منازل مسکونی غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیستی یک باب منزل را پشت بیمارستان القدس در غزه هدف چندین موشک قرار دادند. چندین منزل هم در محله النصر و الصبره در شهر غزه هدف حملات هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفت.

در بمباران دو باب منزل در اردوگاه جبالیا و البریج ۷ نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

 

سی‌وپنجمین روز «طوفان الاقصی»‌| تمرکز شبانه اشغالگران بر بمباران بیمارستان الشفاء و دیگر مراکز بهداشتی/ هشدار درباره احتمال فاجعه کشتار جدید در غزه

 

این خبر بروز رسانی می شود… 

 

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا