اجتماعی

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران

تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای برپایی پیادهروی جاماندگان اربعین حسینی(ع) در تهران، گفت: مسیر پیادهروی جاماندگان اربعین حسینی(ع) از میدان امام حسین(ع) تا میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود و مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵ ،۱۶ و ۲۰شهرداری تهران، مناطق مرتبط با مسیر پیادهروی جاماندگان اربعین حسینی هستند.

مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین + اعلام محل استقرار اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها

نظری در ادامه به تشریح جزییات خدمات‌رسانی و چگونگی نگهداشت شهر در طول مسیر پیادهروی جاماندگان اربعین حسینی(ع) پرداخت و گفت: توجه ویژه به موضوع نگهداشت شهر و بازدیدهای مستمر و رفع کلیه موارد و مشکلات در کلیه موضوعات خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی و… انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، حادثه‌ساز و حذف زواید فیزیکی در طول مسیر پیادهروی، هماهنگی با مدارس، مساجد و سایر اماکن دولتی و خصوصی واقع در مسیر که امکان ارائه خدمات به زائرین (خصوصاً استفاده از سرویسهای بهداشتی و…) را دارند، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی جهت راهنمایی شهروندان، جمع‌آوری کلیه مخازن در طول مسیر پیادهروی و جانمایی در نقاط دیگر، برنامه‌ریزی برای استقرار نیروها به همراه ادوات و تجهیزات لازم به منظور پاکسازی طول مسیر پیادهروی، توجه ویژه در خصوص استقرار عوامل کارگری به همراه ماشینآلات به منظور جمع‌آوری پسماند و حفظ نظافت اطراف موکب‌های پذیرایی در قبل، حین و پس از برگزاری مراسم، جلوگیری از انجام حفاری و انجام فعالیتهای عمرانی در مسیرهای راهپیمایی، حضور مستمر نیروها و ماشینآلات از ابتدا تا پایان مراسم از جمله موضوعاتی است که توسط مناطق مسیر پیاده‌وری پیگیری و اجرایی می‌شود.

وی فضاسازی شهری و انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر تهران متناسب با اربعین حسینی(ع) با استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود را از جمله اقدامات سازمان زیباسازی برشمرد و گفت: توزیع اقلام مناسبتی به مناطق و پیگیری فضاسازی ویژه مسیر پیادهروی، همکاری با مناطق در خصوص استقرار ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی پرتابل در مسیر پیادهروی به خصوص در منطقه۲۰، تهیه اقلام مناسبتی جهت توزیع در بین شرکت‌کنندگان در مراسم پیادهروی اربعین حسینی نیز از جمله اقدامات سازمان زیباسازی است.

پیش‌بینی حضور ۴ میلیون نفر در مراسم جاماندگان/۱۳۰۰ موکب مردمی جهت خدمت به راهپیمایان مستقر می‌شوند

نظری در ادامه با اشاره به تدوین شیوهنامه نظافت، پاکیزه‌سازی و جمع‌آوری پسماند و ابلاغ به کلیه مناطق ۲۲گانه توسط سازمان مدیریت پسماند، اظهار کرد: نظافت و پاکیزه‌سازی طول مسیر پیادهروی اربعین با به کارگیری بیش از ۲۰۰۰ نفر نیروی کارگری و به کارگیری بیش از  ۵۰۰ دستگاه ماشینآلات تخصصی و غیرتخصصی رُفت و روب و جمع‌آوری پسماند قبل، حین و پس از مراسم  صورت می‌گیرد.

معاون شهردار تهران در ادامه به آماده‌باش کامل ۱۳۷ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: نیروهای سازمان آتش‌نشانی در ۳۵ نقطه ثابت و در۱۰ نقطه سیار(برای گشت‌زنی طول مسیر) مستقر هستند. ۱۹۳نفر نیرو ، ۳۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین، ۳۳ دستگاه موتورسیکلت نیز در طول مسیر پیادهروی اربعین مستقر هستند. همچنین ۷۴ نفر نیرو نیز در ایستگاههایی که در طول مسیر پیادهروی اربعین هستند، مستقر و به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

نظری ادامه داد: ۵۷۳ نفر نیروی شهربان و معبربان به همراه ۱۱۴ دستگاه خودرو  و ۵۲ دستگاه موتورسیکلت به منظور حفظ انضباط اجتماعی در طول مسیر راهپیمایی مستقر خواهند شد.

به گفته نظری، سازمان بهشت زهرا(س) نیز در خصوص استقرار مه‌پاش در طول مسیر با همکاری مناطق، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار نیز با همکاری سازمان فرهنگی و هنری در خصوص تأمین برخی از اقلام مورد نیاز مواکب و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز رسیدگی ویژه به فضای سبز خصوصاً هرس و حذف شاخه‌های خشک درختان در طول مسیر را به‌عهده دارند.

ایمن‌سازی بیش از ۱۷کیلومتر از مسیر زائران اربعین حسینی(ع)

به گزارش برگزیده های ایران، سید مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ ایمنی، کاهش خطرات و حوادث رانندگی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) و همچنین با هدف ترویج فرهنگ انضباط ترافیکی و بهبود شرایط ترددهای جاده ای مسیر با روانسازی و ایجاد انتظام ترافیک، خط کشی محوری  بیش از ۱۷ هزار متر، توسط  سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران انجام شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا