مازندران

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲ هزار بقاع متبرکه کشور

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲ هزار بقاع متبرکه کشور

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به شهرستان آمل از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲ هزار بقعه و اماکن زیارتی و مذهبی کشور به مناسبت عید باستانی نوروز و میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل گفت: اجرای این طرح در سه سطح و به فراخور ظرفیت آستان مقدس امامزادگان، وسعت و جمعیتی که می‌توانند پذیرای مسافران و زائران نوروزی باشند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاهشی شدن روند بیماری کرونا پس ازحدود ۳ سال؛ محدویت‌های ناشی از این بیماری، سفرهای نوروزی و حضور در اماکن زیارتی افزایش خواهد داشت، افزود: پیش بینی می‌شود برای نوروز ۱۴۰۲ اماکن زیارتی و بقاع متبرکه کشور میزبان بیش از ۴۰ میلیون مسافر و زائر نوروزی باشند.

آماده سازی بیش از ۵ هزار اماکن اقامتی در امامزاده‌های کشور

معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به اینکه برای پذیرایی از مسافران نوروزی در اماکن زیارتی و آستان مقدس امامزادگان بیش از ۸۰۰ سوییت و ۲۶۰ تخت هتل و همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ اتاق زائرسراها مناسب سازی شده است، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته توسط کارگروهی ویژه‌ای که در همه اداره‌های کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها تشکیل شده بود، همه ظرفیت‌های موجود برای میزبانی از مسافران فراهم آوری شده است.

وی اضافه کرد: نرخ اقامت در مراکز اقامتی اوقاف و امورخیریه متناسب با زائران و افراد مراجعه کننده هست و به نسبت دیگر اماکن اقامتی مناسب‌تر است.

ضیافت الهی در بهار طبیعت

حجت الاسلام عادل با اشاره به تقارن عید باستانی نوروز با حلول ماه مبارک رمضان و برنامه ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه در اماکن زیارتی گفت: بیشتر برنامه‌های اعلام شده در طرح آرامش بهاری، با رویکرد فرهنگی است که تلاش شده تا با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی برای حضور بیشتر مسافران نوروزی در این اماکن، ویژه برنامه‌های متناسب با ماه مبارک رمضان نیز با حضور مسافران و زائران برگزار شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات قرآنی، تفسیر و سخنرانی ها، برگزاری جشن نیمه رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین احیای شب‌های پرفضیلت قدر وشهادت امام علی (ع) در طرح آرامش بهار و ضیافت الهی دیده شده است.

راه اندازی ۵۰۰ مرکز افق در آستان مبارکه امامزادگان کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین به توسعه اماکن فرهنگی و قرآنی در سطح بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود هزار و شش مرکز فرهنگی و قرآنی ” افق” راه اندازی شده و در برنامه این سازمان برای توسعه این مراکز در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار و ۵۰۰ مرکز است.

حجت الاسلام عادل یاداورشد، موضوع فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی امری مهم در همه امامزادگان و بقاع متبرکه کشور است و راه اندازی این مرکز به صورت جدی واجرای برنامه‌ها در این مرکز نیز تاکید شده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا