ایلام

تأمین آب پایدار در مهران تا اربعین آینده به بهره برداری می‌رسد

احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ستاد اربعین استان به عنوان یک اولویت اصلی تأمین آب پایدار را برای زوار در نظر گرفت و می‌بایست زوار، پایانه شهید سلیمانی و شهر مهران را برای تأمین آب پایدار مد نظر داشته باشیم که در این خصوص بخشی از این طرح تا کنون انجام شده است و بخش دیگری از آن نیز تا اربعین سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که تأمین آب پایدار یکی از اهداف ما برای شهرستان مهران بوده که از سال ۹۷ اجرای این طرح و مطالعات آن آغاز شده است افزود: در خصوص شبکه‌ی فاضلاب پایانه شهید سلیمانی و خود شهر مهران نیز مطالعات آن انجام شده و در خصوص تأمین اعتبارات آن از طریق اعتبارات ۱۴۰۰ و نهادهای مختلف نیز بخش دیگری از اعتبارات شبکه‌ی آب رسانی و شبکه‌ی فاضلاب شهر مهران و پایانه در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری و ۸/۵ میلیارد از اعتبارات اربعین و ۱۵ میلیارد تومان هم از طریق نهادهای مختلف حمایتی برای تکمیل این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: ستاد اجرایی حضرت امام کمک‌های زیادی به زیرساخت‌های مهران و پایانه از جمله احداث سایه بان و تأمین آب داشته‌اند و بنیاد مستضعفان نیز کمک‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند که هم در زمان برگزاری کنگره‌ی عظیم اربعین و هم در بحث احداث زیرساخت‌ها همکاری‌های خوبی صورت داد.

وی تأکید کرد: باید در پایانه شهید سلیمانی بازنگری اساسی در طرح و اجرای آن صورت گیرد و با توجه به تردد بسیار بالای زوار از این مرز باید طرح جامعی برای توسعه پایانه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا