اجتماعی

انتقال ٩١ تن پسماند صنعتی از شهریار به مرکز امحاء مجاز

انتقال ٩١ تن پسماند صنعتی از شهریار به مرکز امحاء مجاز

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ شیدا اکار اظهار کرد: در راستای نظارت بر مدیریت بهینه پسماندهای صنعتی، لجن‌های جمع‌آوری شده از تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت کاله و پسماندهای صنعتی شرکت چراغ مدرن بعد از ثبت درخواست انتقال پسماندها توسط شرکت و تأیید نهایی آن در سامانه جامع محیط زیست با حضور کارشناسان این اداره، ٩١ تن پسماند صنعتی در ۶ مرحله بارگیری و به مرکز امحاء مجاز منتقل شد.

تخلیه زباله و پسماندسوزی در منطقه “تجرک” رودهن + فیلم

وی تأکید کرد: مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه بر اساس ماده ٧ قانون مدیریت پسماند، بر عهده تولیدکننده آنها خواهد بود و مطابق تبصره همین ماده مدیریت اجرایی می‌تواند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع‌آوری، جداسازی و دفع پسماند را به اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تأیید سازمان محیط زیست و دارای مجوز فعالیت واگذار کند لذا هرگونه نقل و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه باید در سامانه جامع محیط زیست به نشانی emp.ir ثبت و به تأیید سازمان محیط زیست برسد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار یادآور شد: پسماندهای صنعتی پسماندهای ناشی از فعالیت‌های صنعتی و شامل موادی هستند که در فرآیند تولید بی‌مصرف شده‌اند. ازجمله این مواد می‌توان به روغن‌ها، حلال‌ها، پسماندهای فلزی، مواد شیمیایی، لجن‌های صنعتی و … اشاره کرد که می‌توانند جامد، نیمه جامد و مایع باشند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، اکار با اشاره به اثرات سوء زیست محیطی این پسماندها، خاطرنشان کرد: این زباله‌ها قادر به آلودگی منابع آبی، و موجب آلودگی خاک و هوا نیز می شوند و باید به‌طور اصولی و دقیق مدیریت شوند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا