فرهنگ و هنر

استقبال از کتاب “شگفتی‌ساز” ادامه دارد

استقبال از کتاب “شگفتی‌ساز” ادامه دارد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، کتاب “تنها گریه کن” با استقبال مردم به چاپ یکصد و نود و پنجم رسید. این اثر که به قلم اکرم اسلامی نوشته شده، خاطرات مادر شهید محمد معماریان را روایت می‌کند. 

اشرف السادات منتظری در این اثر نمادی است از زن ایرانی در دهه ۵۰ و ۶۰؛ زمانی که کشور در آستانه یک تحول بنیادی است که در نهایت به پیروزی انقلاب ختم می‌شود و پس از آن، در معرض یک بحران ملی به نام جنگ است. راوی این کتاب که فرزندش در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، تنها مادر یک شهید نیست. او خود کنشگری اجتماعی و فعالی سیاسی است که بر محیط اطراف اثرگذار است و دیگرا را نیز در انجام امور داوطلبانه همراه می‌کند. 

تبدیل خانه به یکی از مراکز پشتیبانی از جنگ در شهر قم، سبب شده تا کتاب در کنار پرداختن به دغدغه و آرمان‌های خانواده‌هایی که جوانان خود را عازم جبهه کرده و به اصطلاح داغ جوان دیده‌اند، به ابعاد اجتماعی این شهر مذهبی در دهه ۶۰ نیز بپردازد.

داستان زندگی مادری که فرزند شهیدش را با دستان خودش به خاک سپرد

اینکه چطور زنان ایرانی که در آن ایام عمدتاً تنها نقش خود را در خانه ایفا می‌کردند، توانستند در بستر انقلاب تحول یابند و به یک زن فعال اثرگذار تبدیل شوند، از جمله موضوعاتی است که می‌توان در کتاب‌های این‌چنینی به آن پرداخت. 

 

رهبر معظم انقلاب در تقریظی بر این اثر فرموده‌اند: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ی باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت.

/

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا