Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اشیا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح در موزه بابل موجود است - خبرگزاری برگزیده های ایران
مازندران

اشیا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح در موزه بابل موجود است

اشیا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح در موزه بابل موجود است

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، مهران فلاح با بیان اینکه موزه بابل یک ساختمان قدیمی است که در سال ۱۳۰۷ احداث شد و به عنوان ساختمان شهرداری از آن استفاده می‌شد، اظهارکرد: این ساختمان از سال ۱۳۷۵ تبدیل به موزه شد و دارای سه طبقه مختلف است.

وی تصریح کرد: طبقه اول مربوط به بخش باستان شناسی است، طبقه همکف شامل تدفین باستانی از گورستان شهنه پشته می شود و طبقه زیرزمین هم شامل بخش مردم شناسی است.

فلاح با بیان اینکه شاخص‌ترین اشیاء بخش مردم‌شناسی، چوب (لاک) است، گفت: چون این موزه نخستین موزه استان است و آن زمان وسعت مازندران بسیار بیشتر از زمان حاضر بود ما از استان گلستان هم در این موزه اشیا داریم.

وی درب های چوبی، سکه، فلز، شیشه، چوب، سنگ و غیره را بخشی از اشیای موجود در این موزه عنوان کرد و افزود: اشیاء ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح تا اشیاء دوره قاجاریه و اسکناس دوره پهلوی در این موزه موجود است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابل با بیان اینکه درب موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر بر روی عموم باز است،خاطرنشان کرد: در ایام نوروز استقبال مردم شدت می‌یابد و علاوه بر گردشگران دیگر استان ها مثل سمنان، یزد، آذربایجان و… شاهد حضور گردشگران خارجی نیز هستیم.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا