فرهنگ و هنر

اندیشه‌پردازان حوزه دیپلماسی اسلامی تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار اندیشه برگزیده های ایران، نشست خبری کنفرانس بین‌المللی «دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص)» پیش از ظهر امروز (دوشنبه دهم آبان ماه) با حضور داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی و اصحاب رسانه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این نشست، عامری با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: در نظر داریم در این کنفرانس ابعاد شخصیت، اندیشه و سیره پیامبر اکرم (ص) در جهان به خوبی مورد توجه و واکاوی قرار گیرد تا شاهد تحریف‌های مختلف در این حوزه نباشیم.

 مقابله ایجابی و هوشمندانه با پیامبرستیزی صهیونیست‌ها

وی با اشاره به جریان‌های اسلام‌ستیز و پیامبرستیزی توسط صهیونیست‌ها، خواستار مقابله ایجابی و هوشمندانه در این زمینه شد و افزود: جهان امروز نیازمند شناخت دقیق پیامبر (ص) و همچنین تعالیم ادیان الهی دارد، زیرا می‌تواند زمینه‌های فراوانی را برای هنجارسازی‌های مثبت جهانی فراهم کند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی توجه به الگوسازی اسلامی دیپلماسی و قدرت نرم مبتنی بر سیره پیامبر (ص) را یکی از اهداف کاربردی این کنفرانس برشمرد و ابراز داشت: ارزش‌شناسی و هنجارشناسی حاکم بر دیپلماسی پیامبر (ص) و تبیین آن برای بهره‌برداری در شرایط کنونی، آسیب شناسی دیپلماسی اسلامی و آسیب شناسی دیپلماسی در جهان مبتنی بر ضعف تحقق در حوزه صلح، عدالت و امنیت در جهان از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است.

عامری با بیان اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا کنفرانس به شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: دستاوردهای این کنفرانس به شکل مشخص در اختیار دستگاه‌های بین‌المللی، سازمان ملل متحد، اندیشمندان و نخبگان جهان قرار خواهد گرفت.وی ادامه داد: چهار محور اصلی کنفرانس که برای تنظیم مقالات و ارائه سخنرانی‌ها مشخص شده است شامل دیپلماسی اسلامی، وحدت، عدالت و مبانی نظری؛ دیپلماسی اسلامی، آسیب‌‌شناسی و روابط بین الملل؛ دیپلماسی اسلامی، مردم‌سالاری، قدرت نرم و مطالعات موردی و دیپلماسی اسلامی، تمدن نوین اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به برنامه‌های کنفرانس «دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص)» افزود: یکی از برنامه‌های جانبی ما انتشار کتاب اول دیپلماسی اسلامی است که به همت قریب ۶۰ نفر از اندیشمندان بزرگ جهان با ارائه مقاله‌هایی نگارش شده و سطحی از دیپلماسی اسلامی در آن تبیین شده است که به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی در حال آماده‌سازی است و همزمان با برگزاری کنفرانس، رونمایی و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 تجلیل از اندیشه‌پردازان حوزه دیپلماسی اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی خاطرنشان کرد: در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از آثار گرافیکی و پوستر جشنواره سلام را در تهران برگزار خواهیم شد که البته به شکل مجازی در کشورهای مختلف برای استفاده در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از اندیشه‌پردازان حوزه دیپلماسی اسلامی گفت: تجلیل از زنده‌یاد آیت‌الله علی محمد تسخیری، رئیس هیأت امنای مجمع جهانی صلح اسلامی، مرحوم علامه سیدجعفر مرتضی، مرحوم شیخ الاسلام عضو شورای راهبری مجمع و طوبی کرمانی مسؤول کمیته مجمع از برنامه‌های پیش‌روی این کنفرانس است.

به گزارش فارس، کنفرانس بین‌المللی «دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص)» روزهای هفتم و هشتم اسفندماه جاری در تهران برگزار خواهد شد. مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۲۵ آبان ماه و اصل مقالات تا ۳۰ دی ماه جاری است.علاقه‌مندان برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با شماره ۸۸۵۳۸۲۴۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا