اخبار روز

وضعیت ‌مرز تمرچین در روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه/ تردد آسان ‌زائران اربعین از خنک‌ترین مرز + تصاویر

وضعیت ‌مرز تمرچین در روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه/ تردد آسان ‌زائران اربعین از خنک‌ترین مرز + تصاویر

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ارومیه، ‌تردد زائران اربعین حسینی از ابتدای هفته جاری در مرز تمرچین پیرانشهر آغاز شده و این پایانه برای دومین سال میزبان عاشقان اباعبدالله(ع) است.

با عزیمت بیشتر زائران به سوی عتبات عالبات، میزان مسافران ورودی به پایانه مرزی تمرچین نیز افزایش یافته و مسافران پیاده‌روی اربعین حسینی در کمال آرامش و بدون مشکل خاصی در حال تردد در این مرز هستند.

آذربایجان غربی , اربعین 1402 ,

افزایش گیت‌های مسافری در پایانه مرزی تمرچین، هماهنگی‌های انجام شده با طرف اقلیم کردستان عراق در راستای سهولت تردد خودرویی مسافران با استفاده از ظرفیت ناوگان نوسازی شده و مناسب، ارتقای خدمات ارائه شده در آن سوی مرز و نیز افزایش موکب‌های بین‌راهی و داخل پایانه تمرچین از مهم‌ترین دلایلی است که امسال زائران بیشتری را به سوی این مرز رهنمون می‌سازد.

در کنار تمامی این موارد، پررنگ‌ترین موردی که در مرز تمرچین می‌توان به آن اشاره کرد و بیشتر زائران نیز از این وضعیت ابراز رضایت دارند، آب و هوای خنک این منطقه است که با توجه به کوهستانی بودن و پایین بودن میزان دما به عنوان خنک‌ترین مرز کشور نیز نامیده شده است.

هرچند سال گذشته حدود ۷۰ هزار زائر اربعین از این مرز تردد داشتند اما بر اساس اعلام مسئولان و هماهنگی با ۵ استان داخلی و ۳ کشور خارجی، امسال مرز تمرچین آمادگی میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر را دارد و به همین دلیل خدمات در این مرز با کیفیت و کمیت بالاتری ارائه می‌شود.

آذربایجان غربی , اربعین 1402 ,

سرپرست مدیریت پایانه مرزی تمرچین در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در ارومیه با اشاره به زمینه‌سازی های مناسب  در این پایانه به منظور راحتی زائران، اظهار داشت: در دومین سال از تردد زوار حسینی از پایانه مرزی تمرچین، با افزایش امکانات موجود بیش از سال قبل آماده استقبال از زوار حسینی هستیم.

محمد رضایی گفت: با توجه به پیش‌بینی تردد بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر از پایانه مرزی تمرچین، افزایش گیت‌های گذرنامه در دستور کار قرار گرفت که این امر انجام و هم‌اکنون ۳۸ کاربر گذرنامه می‌توانند در گیت‌های تعبیه شده خدمات‌رسانی به زوار را انجام دهند که از این تعداد ۳۰ کاربر در محوطه بیرونی، ۶ کاربر در محوطه داخلی سالن و ۲ کاربر اضطراری در سالن مسافری آماده ارائه خدمات به زائرین هستند.

آذربایجان غربی , اربعین 1402 ,

وی ادامه داد: پروژه روشنایی محوطه استقرار گیت‌ها نیز با استفاده از ۲۰ پروژکتور  و ۲ برج نوری به اتمام رسید. همچنین کلیه سپتیک ها و منهول‌های محوطه پایانه مرزی پاکسازی و به منظور مقابله با هرگونه بیماری به صورت مداوم ضدعفونی می‌شوند. در داخل محوطه پایانه مرزی تمرچین هم تعداد ۷۲ چشمه سرویس بهداشتی و ۴۸ عدد روشویی و شیر آبخوری اورهال و مستقر شده اند.

سرپرست مدیریت پایانه مرزی تمرچین ابراز داشت: به منظور خدمات‌دهی به زوار حسینی موکب مشترک بنیاد مستضعفان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در محوطه پایانه مستقر هستند و در راستای اطلاع‌رسانی شرایط تردد به زوار حرم حسینی ۲ عدد تابلو روان در محوطه‌های ورودی و خروجی نصب شده‌اند.

تردد نخستین زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین + تصویر

وی در پایان گفت: زائران گرامی می‌توانند به منظور تهیه ارز اربعین و همچنین سفر کارت و سیم کارت‌های ایرانی و عراقی می‌توانند از گیت‌های مستقر در پایانه مرزی تمرچین استفاده کنند.

/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا