افزایش ۲ برابری سرعت ساخت ۴ ایستگاه متروی تهران در ۲ سال اخیر

افزایش ۲ برابری سرعت ساخت ۴ ایستگاه متروی تهران در ۲ سال اخیر
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، ۱۶ اسفند سال ۱۳۷۷ بود که اولین قطار در خط ۵ متروی تهران و حومه به حرکت در آمد و اکنون با گذشت ۲۵ سال از حرکت اولین قطار از تهران به سمت کرج، ۱۵۰ ایستگاه در حال خدمات رسانی به شهروندان است.
در این سالها، متروی تهران فراز و نشیبهای زیادی پشتسر گذاشت و در هر دوره مدیریتی توسعه این حمل و نقل پاک در دستور کار مدیران شهری قرار داشت البته در برخی سالها این امر با کندی زیاد و بیمهری دولت و شهرداری مواجه شد اما اکنون قطار پیشرفت مترو به سرعت در حرکت و دسترسی هرچه بیشتر تهرانیها به ایستگاههای مترو رو به افزایش است.
در همین راستا روز گذشته ۴ ایستگاه دیگر در خطوط ۶ و ۷ مترو به بهرهبرداری رسید و گام مؤثری در توسعه و جابهجایی مسافران این شبکه انبوهبَر برداشته شد.
میدان کتاب آخرین ایستگاه بخش شمال غربی خط ۷ و ۳ ایستگاه شهران، شهرزیبا و شهید آرمان علی وردی در خط ۶ دیروز با حضور رئیس جمهوری به بهرهبرداری رسید و بدین ترتیب تعداد ایستگاههای مترو به ۱۵۴ و طول خطوط به ۲۸۳ کیلومتر افزایش یاقت.
عملیات ساخت این ۴ ایستگاه از سال ۹۴ آغاز شد و با میانگین حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دوره مدیریت شهری فعلی رسید؛ پیشرفت این ۴ ایستگاه در طول دو سال اخیر به حدود ۹۷ درصد رسید که قابلیت بهرهبرداری از آنها وجود دارد و به زودی با ساخت ورودی دوم تکمیل خواهد شد.
خط ۶ متروی تهران به طول ۳۱کیلومتر از بزرگراه دولت آباد (جنوب شرق تهران) آغاز میشود و تا شهرک کن (شمال غرب تهران) ادامه مییابد و دارای ۳۱ ایستگاه است. ایستگاه شهرزیبا در منطقه ۵ تهران و در میدان کانون واقع شده است، ایستگاه شهران نیز در محله شهران، ابتدای بزرگراه شهید همت قرار دارد و ایستگاه شهید آرمان علیوردی در سولقان، شهرک شرکت نفت واقع شده است.
خط ۷ متروی تهران نیز به طول ۲۷ کیلومتر از حدفاصل ورزشگاه تختی تا میدان بوستان سعادت آباد(شمال غرب تهران) است که ۲۲ ایستگاه دارد و ایستگاه میدان کتاب آخرین ایستگاه طراحی شده در این خط است که در سعادت آباد (منطقه ۲ تهران)، میدان بوستان قرار دارد.
/