اجتماعی

افزایش ۳۹ درصدی مراجعه به میادین میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۲

افزایش ۳۹ درصدی مراجعه به میادین میوه و تره‌بار در سال ۱۴۰۲

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مهدی بختیاری‌زاده در آیین بهره‌برداری از دو بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران در مناطق ۲ و ۲۰ در قالب صدوچهلمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: با افتتاح این دو بازار جدید در سال جاری ۸ بازار به چرخه میادین اضافه شده است و تعداد میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به بیش از ۳۰۰ بازار رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۲ محله در تهران بازار میوه و تره‌بار ندارند که در تلاش هستیم این محلات صاحب بازار میوه و تره‌بار شوند، افزود: البته در برخی محلات مشکل زمین و فضای فیزیکی محلات باعث می‌شود که احداث بازار امکان‌پذیر نباشد اما در هر یک از محلات تهران که احداث بازار امکان‌پذیر باشد، این کار از طریق تامین زمین توسط مناطق شهرداری تهران انجام می‌شود البته باید بدانیم که تامین زمین در شهر تهران نیز کار مشکلی شده است.

بختیاری‌زاده تصریح کرد: قطعا هر ماه افتتاح بازار میوه و تره‌بار جدید خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد که بهره‌برداری از بازارهای جدید در هر ماه بیش از یک بازار باشد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران درخصوص کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه تره‌بار گفت: دو موضوع کیفیت ظاهری و سلامت محصولات مدنظر است در ۶ماهه دوم سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ آزمایش از محصولات عرضه شده در میادین در حوزه آلودگی‌های فلزات سنگین و … انجام شد که این آزمایش‌ها در ۶ماهه نخست سال جاری نیز استمرار پیدا کرده به شکلی که تا به امروز بیش از ۱۵۰۰ مورد نمونه‌برداری انجام شده است. بی‌تردید بر روی موضوع سلامت حساس هستیم و دغدغه رسیدن محصول سالم به دست مردم را به صورت مداوم داریم. در همین راستا نیز در حوزه پروتئین ورود برخی برندها به میادین را ممنوع کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در مورد کیفیت ظاهری تلاش می‌کنیم آنچه که عرضه می‌شود و پیش چشم مردم است با کیفیت باشد محصول باکیفیت وارد انبار میادین می‌شود اما ازدحام در بازار زیاد است لذا همکاران ما فرصتی برای جمع‌آوری محصول قدیمی و عرضه محصول باکیفیت جدید بعضا پیدا نمی‌کند. قطعا کیفیت محصولات خوب است و دلیل آن نیز کاهش شکایت‌های مردمی در ۶ماهه اخیر از میادین است.

بختیاری‌زاده ادامه داد: البته کیفیت نقطه پایانی ندارد و همواره باید نظارت‌ها ادامه داشته باشد در سال گذشته ۳۹ درصد افزایش مراجعه به میادین میوه و تره‌بار داشته‌ایم و روزی ۵۰۵ هزار نفر از بازارهای ما خرید می‌کنند.

توسعه فروش غیرحضوری در بازارهای میوه و تره‌بار

وی در خصوص روند کار سامانه شهرزاد نیز اظهار کرد: روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ سبد خرید از طریق سامانه شهردار ثبت می‌شود که این خریدها در حوزه پروتئینی هستند اما در مجموع با سایر اقلام روزانه بیش از ۱۰۰۰ سبد خرید ثبت می‌شود. در تلاش هستیم مشکلات سامانه را حل و فصل کنیم البته این موارد مشکلاتی هستند که در حوزه فعالیت با آنها مواجه می‌شویم که باید به مرور حل شوند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا