سیاسی

کنایه معنادار فرمانده نیروی دریایی ارتش؛ هنوز باور ندارند که ماموریت ناوگروه ۸۶ انجام شد

کنایه معنادار فرمانده نیروی دریایی ارتش؛ هنوز باور ندارند که ماموریت ناوگروه ۸۶ انجام شد

امیردریادار شهرام ایرانی، ۱۹ مهرماه در نشست تخصصی تبیین ابعاد حضور ناوگروه ۸۶ که به میزبانی دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد، با اشاره به عظمت ماموریت این ناوگروه، اظهار کرد: دانش در حوزه دریایی امروز کاملا بومی شده است و طرح ریزی، برنامه ریزی و شناسایی نقاط ضعف و قوت با یک برنامه مدون جلو رفت.

وی با اشاره به اینکه در این ماموریت خطیر همه همدل بودند و کار بزرگی را رقم زدند، افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری نباید مغرور شویم و حفظ این موقعیت مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه وقتی این مسیر شروع شد خیلی‌ها باور نداشتند که این ماموریت به خوبی به اتمام می‌رسد، تصریح کرد: هنوز هم برخی مسئولان باور ندارند که همه این ماموریت توسط فرزندان همین مرز و بوم انجام شد.

فرمانده نیروی دریایی نقش ماموریت ناو گروه ۸۶ را در عرصه بین المللی و توسعه آن بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمن ما دشمن حسابگری است اما شوکی که از ماموریت ناوگروه ۸۶ به وی وارد شد باعث بهم ریختن همه معادلات دشمن شد.

امیر دریادار ایرانی به لحاظ ایمنی نیز ناوشکن دنا را بسیار مقاوم توصیف کرد و افزود: برای اجرای ماموریت یک سری طراحی به آن اضافه شد تا مناسب پیمودن چند ماهه در دریا و اقیانوس شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بود که چنین کشتی در حوزه نیروی دریایی دور کره زمین را پیمود، عنوان کرد: سایر کشتی‌های جمهوری اسلامی بارها به سایر بنادر جهان سفر کرده بودند اما همه آنها باری و تجاری بودند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با تاکید بر اینکه بنا به فرموده مقام‌معظم رهبری بر تببین ابعاد ناوگروه ۸۶ به‌خصوص در دانشگاه‌ها باید مراحل تجربه شده به‌صورت کتاب تدوین و در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد، افزود: نیروی دریایی آمادگی انتقال اموخته‌ها در این ماموریت خطیر را به جامعه بشری و سایر کشورها دارد.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: یکی از جنبه‌هایی که در دستور کار قرار گرفت برگزاری نشست تخصصی با حضور نفراتی بود که در حوزه‌های مختلف کار و تدارک این عملیات بزرگ ‌را بر عهده داشتند و این نشست‌ها تداوم خواهد داشت تا همه ابعاد این ‌ماموریت برای دانشجویان واساتید تبیین شود.

وی تصریح کرد: بحث دیپلماسی نیروی دریایی در دو حوزه دیپلماسی دریایی و دفاعی است که در حوزه دیپلماسی دفاعی به رخ کشیدن توانمندی‌ها است و در حوزه دفاعی نیز حوزه بین الملل و سیاست خارجی را دنبال می‌کنیم.

۲۱۹۲۱۹

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا