خوزستان

امید سعادت نیا: با سیاست های اتخاذ شده مدیریتی و رفع موانع تولید، امسال سال رویایی برای سهامداران شکبیر خواهد بود

امید سعادت نیا: با سیاست های اتخاذ شده مدیریتی و رفع موانع تولید، امسال سال رویایی برای سهامداران شکبیر خواهد بود

پتروشیمی امیرکبیر چه برنامه ای برای تامین پایدار خوراک دارد؟ ایا راه اندازه پتروشیمی گچساران تاثیری بر تولید پتروشیمی امیرکبیر دارد؟

ابتدا تشکر میکنم از جنابعالی و هفته دفاع مقدس را به ملت بزرگ ایران تبریک عرض میکنم، در خصوص سوالی که فرمودید سوال ریشه ای و اساسی هست، من میخوام این نوید را به سهامداران شکبیر بدهم که الحمدالله مذاکرات خوبی با مجموعه بیدبلند داشتیم، توانستیم قرارداد تامین اتان را یک سال دیگه تمدید کنیم لازم است خدمتتان عرض کنم که در حال حاضر تامین اتان در بهترین حالت ممکن است.

در زمینه دریافت خوراک مایع مورد نیاز مجتمع هم قول های خوبی از این مجموعه گرفتیم و تا اینجا الحمدالله توافقات انجام شده به مرحله اجرایی رسیده است.

با تدبیر مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت، واحد مدیریت توسعه تشکیل شد که وظایف مهمی همچون تامین خوراک پایدار از طریق توسعه یک مخزن گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران و احداث مخزن اتیلن در مجتمع درجهت کاهش هزینه ها و… را برعهده دارد.

دو پروژه ای اولویت دار در مرحله اجرایی قرار گرفت فایناسور تامین شده، ان‌شاءالله با جذب سرمایه گذار خارجی بتونیم این دو پروژه ای تامین خوراک پایدار که تاثیر زیادی در بالا بردن رتبه و رنکینگ این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی دارد را هر چه زودتر اجرایی کنیم.

یکی از آن پروژها مخزن اتیلن است که درون مجتمع جانمایی شده، گنجایش آن ۲۸ هزار متر مکعب معادل ۱۶ هزار تن اتیلن است.

در حوزه بالا دستی هم توافقی ۲۰ ساله با وزارت نفت در خصوص توسعه ای مخزن گازی منعقد کردیم.

در طول این ۶ ماه که از مدیریت شما می‌گذرد درباره موانع تولید و رفع آن توضیح بدهید

در خصوص تولید بزرگترین و اصلی ترین مانع ما دریافت خوراک است، با توجه به دریافت خوراک بین مجتمعی از پتروشیمی مارون،بندر امام، بوعلی و… در صورت ایجاد مشکل برای این مجتمع ها بالطبع ما هم دچار کاهش تولید خواهیم شد، لازم است از مدیریت این مجتمع ها تشکر کنم که تعامل نزدیک و خوبی با مجتمع ما داشتند

یکی از موانع دیگر تامین قطعات مورد نیاز برای واحد های تولیدی است، با توجه به تحریم های ظالمانه غرب و امریکا، امکان تهیه به موقع قطعات را در روز های اول نداشتیم ولی الحمدالله با اعتمادی که به شرکت های دانش بنیان داشتیم توانستیم حجم زیادی از مشکل تامین قطعات را با تکیه به متخصصان داخلی حل کنیم.

در باره ای شکستن رکورد تولید ماهیانه محصولات پلیمری در مرداد ماه که به ۶۷ تن رسید، این رکورد در تاریخ این شرکت بی سابقه بود چه چیزی موجب رُخ دادن این اتفاق بزرگ در این مدت کوتاه شد ؟

در خصوص تولیدات ابتدا باید تشکر کنم از تمامی مدیران و پرسنل که در شرایط بد آب و هوای منطقه در شش ماه اول سال جاری که جهادی وار پای کار بوده اند در این گرمای طاقت فرسا، شرجی و رطوبت که تاثیری زیادی بر کارخانه داشت، الحمدالله با برنامه ریزی دقیق و زحمت عزیزان توانستیم این امر مهم را محقق کنیم در واقع ما توانستیم در مرداد ماه رکورد تولید را در تمام ادوار شرکت ثبت کنیم در شهریور ماه در واحد تولیدی پلی اتیلن سبک رکورد جدیدی را ثبت کردیم، این واحد یک واحد صادراتی است و تولید بالای آن خیلی بر افزایش سودآوری شرکت و ارز آوری تاثیر گذار است.

“با تلاش های پرسنل عزیز توانستیم در ۶ ماهه اول سال جلو تر از برنامه در نظر گرفته شده حرکت کنیم.”

تبدیل وضعیت ایثارگران پتروشیمی امیرکبیر در چه مرحله ای است؟ و چه کارهای برای تکریم نیروی انسانی انجام داده اید و یا در آینده انجام خواهید داد؟

با توجه به تدابیر دوستان ما در منابع انسانی و حمایت مدیر عامل توانستیم تمامی نیروهای روزمزد که چندین سال بلاتکلیف بوده اند را قراردادی کنیم.

حدود ۴۰۰ نفر از ایثارگران عزیز تبدیل وضعیت شده اند، در خصوص تکریم منابع انسانی پروژه ای ۳۰۰۰ واحدی مسکن کلنگ زنی شد.

“در این شرایط سخت مسکن و در چهارچوب ای که رئیس محترم جمهور تعریف کرده اند و قولی که داده اند در همان راستا تمامی پرسنل این مجتمع با استفاده از تسهیلات کم بهره صاحب مسکن خواهند شد.”

این واحد ها در حال طراحی هست، ثبت نام انجام شده و منابع مالی در حال تامین هست.

لازم به ذکر است که جهت تکریم و تقدیر از این عزیزان در مناسبات مختلف هدایا و پاداش هایی پرداخت کرده ایم، برای حل بعضی از مشکلات روز مره وام های کم بهره در اختیار این عزیزان قرار داده شد.

جمله آخر مدیر مجتمع پتروشیمی امیرکبیر:

“از تمامی سهامداران که به ما اعتماد کرده اند و حامی ما بوده اند تشکر میکنم ان‌شاءالله کنار هم بتوانیم یک سال رویایی برای سهامداران شکبیر رقم بزنیم”

خبرنگار:مهدی حساکره

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا