بوشهر

انگلیس برای فراموشی تاریخ روحانیت بوشهر تلاش کرد/ «کنگره بلادی» احیاگر قدمت علمای استان

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) با بیان اینکه عالمان دین وارثان انبیاء هستند اظهار داشت: ارزش علم و تحصیل معارف دین و معماری شخصیت دینی و هدایت گری و جهاد در دین بسیار مورد تاکید خداوند است و انجام این کار بسیار عظیم برشمرده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: کسی که معارف دین را تدریس و یا تحصیل می‌کند و به آن عمل می‌نماید و الگو دیگران می‌شود این شخصیت عنوانی به نام «عظیم» پیدا می‌کند بدین معنا که فراتر از او دیگر کسی نیست.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران بایستی تقویت شود و مورد توجه قرار گیرد به تاریخ روحانیت بوشهر اشاره کرد و افزود: استان بوشهر دارای تاریخی بسیار پرشکوه در عرصه روحانیت جهان است و قدمت روحانیت استان بوشهر به اندازه قدمت تولید مکتب‌های ادبی در بصره و کوفه است.

صفایی بوشهری یکی از ویژگی‌های عالمان دین در استان بوشهر را داشتن معماری الهی در وجود خود عنوان کرد و افزود: علمای استان شخصیتی بزرگی داشتن و دارای دانش و قدرت بالای پژوهش بودند و کتاب تصانیف العلما گنجینه کتاب‌های علمای بوشهر در این خصوص در دست تدوین است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه بزرگ حوزوی در جهان است که متاسفانه فراموش شده و یا تلاش می‌شده است که به فراموشی سپرده شود ابراز داشت: کشور انگلیس در این امر نقش مهمی داشت اما برگزاری این کنگره طی سال‌های گذشته روحانیت استان بوشهر را احیا کرد.

وی مردمی بودن، پرهیز از دنیاگرایی، قدرت، شهرت و ثروت را از دیگر ویژگی‌های علمای استان عنوان کرد و ابراز داشت: علمای استان همواره با مردم عجین و دوستدار مردم بودند.

صفایی بوشهری داشتن بصیرت و استعمارستیزی را از دیگر ویژگی‌های روحانیت استان بوشهر عنوان کرد و گفت: آن‌ها در میدان‌های نبرد در صحنه‌ها حضور داشتند و در عرصه مبارزه با استبداد فعال بودند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا