سیاسی

اضافه شدن بخش دیپلماسی علمی در علوم انسانی و اسلامی در جشنواره فارابی

اضافه شدن بخش دیپلماسی علمی در علوم انسانی و اسلامی در جشنواره فارابی

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، عباس زاده، دبیرعلمی چهاردهمین دوره جشنواره فارابی که امروز برگزار شد، گفت: در این دوره در بخش داخلی ۲ هزارو ۸۵۷ اثر و در بخش خارجی ۷۰ اثر و ۲ هزار و ۱۶۱ اثر به گروه های علمی راه پیدا کرد و ۱۱۵ عضو هیات علمی در قالب ۱۶ گروه علمی با جشنواره همکاری داشتند.

گلایه دبیر جشنواره فارابی از برگزاری جشنواره های متعدد علوم انسانی

وی افزود: این ۱۱۵ نفر آثار را اجمالی بررسی کردند و نهایتا ۲۰۶ اثر برای داوری همه جانبه ارسال شد و برخی آثار ۵ تا ۶ داوری انجام می شود.

دبیرعلمی چهاردهمین دوره جشنواره فارابی ادامه داد: این جشنواره بر نوآوری و داشتن ایده جدید تاکید دارد و سعی شده که در داوری ها مرتبه علمی داوران بالاتر از نویسندگان باشد.

عباس زاده خاطرنشان کرد : در بخش خارجی در سه موصوع ایران شناسی، اسلام شناسی و علم دینی داشتیم. ۵۰ جایزه در این دوره در بخش داخلی و خارجی خواهیم داشت و سقف پرداخت جوایز با جشنواره خوارزمی یکی شد و نهایتا ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ۱۳ اثر در بخش بزرگسال و ۶ اثر در بخش جوانان و در مجموع ۱۹ نفر در بخش داخلی تقدیر می شوند. 

عباس زاده گفت: از ۱۳ اثر در بخش بزرگسال در این دوره نیز رتبه برگزیده نداشتیم و در بخش جوان نیز رتبه برتر نداشتیم. که در مجموع ۱۶ مرد و سه زن برگزیده شدند.

وی افزود: ۴ مورد شخصیت پیش گام علوم انسانی داریم که تقدیر می شوند و سه مترجم برتر و نظریه پرداز برتر که یک مورد و انجمن های علمی برتر که یک انجمن علمی دانشگاهی و یک انجمن علمی حوزوی و همچنین نشریه علمی برتر که دو نشریه برتر شدند که از این برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

دبیر علمی جشنواره فارابی گفت: ۶ اثر برگزیده قرآنی تقدیر می شوند و در بخش بین الملل یک استاد برتر خارجی و همچنین تحقیق برتر خارجی هم انتخاب شدند و همچنین جایزه صلح و دوستی هم در این دوره اضافه شده که یک مورد این دوره داشتیم که ایرانی هم هست.

وی در خصوص اقدامات دوره بعدی جشنواره گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره در هر دوره به صورت داخلی از داور برتر تجلیل می کند، یک اجلاسیه ظرف سه ماه آینده با همکاری دبیرخانه و معاونت پژوهشی وزارت علوم با هدف ارزیابی نتایج جشنواره و تقدیر از  پژوهشگاهها  و دانشگاه و حوزه برای انتخاب آثار را داریم.

دبیرعلمی چهاردهمین دوره جشنواره فارابی گفت: در جشنواره پانزدهم بخش دیپلماسی علمی در علوم انسانی و اسلامی اضافه خواهد شد و در تعامل با معاونت پژوهشی وزارت علوم حمایتی با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

عباس زاده بیان داشت: قرار است باز هم برای کیفی شدن داوری های جشنواره فارابی ، در آیین نامه ارتقا اساتید و اعضای هیات علمی با گواهی از دبیرخانه امتیاز آن همتراز اساتیدی که مقالات و پژوهش ها را داوری می کنند باشد که این پیشنهاد قرار است به وزارت علوم داده شود و در این خصوص تصمیم گیری شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا