مازندران

ایام نوروز درب موزه کلبادی ساری تا ۲۱ شب باز است

ایام نوروز درب موزه کلبادی ساری تا ۲۱ شب باز است

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، مهدی عابدینی عراقی اظهارکرد: خانه کلبادی ساری یکی از نقاط معروف مرکز مازندران است که به عنوان موزه تاریخ ساری مورد بازدید علاقمندان به تاریخ مازندران قرار دارد که در ایام نوروز درب آن تا ۲۱ شب باز است.

وی افزود: موزه کلبادی در محله آب انبار نو ساری واقع شده و حدود ۱۴۰ سال قدمت دارد. معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: این بنا مربوط به اواخر دوره قاجار می‌شود و تا سال ۱۳۶۲ مسکونی بوده است تا اینکه در سال ۱۳۷۰ به میراث فرهنگی واگذار شد و در سال ۱۳۷۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردید.

عابدینی ادامه داد: این موزه در دهه فجر سال ۱۳۸۷ در اداره کل میراث فرهنگی استان افتتاح گردید و رسما به عنوان موزه تاریخ مرکز استان معرفی ش. وی با بیان اینکه این بنا یک مجموعه کامل است که در ۲ طبقه قرار دارد، گفت: طبقه نخست آن مردم‌شناسی است و به اشیاء معاصر (۱۰۰ تا ۲۰۰ سال) اختصاص دارد و طبقه دوم آن باستان شناسی است و شامل اشیای تاریخی و ماقبل تاریخی می شود. به عنوان مثال، کشفیات باستان شناسی، کشفیات افراد غیر مجاز و بخشی از اشیای کشف شده وستمین چهاردانگه در این موزه نگهداری می شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا