سیاسی

نامه یک تشکل دانشجویی درباره الزامات خودکفایی در تولید گندم

نامه یک تشکل دانشجویی درباره الزامات خودکفایی در تولید گندم

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری برگزیده های ایران، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) در نامه ای به رئیس جمهور ضمن تقدیر از وی برای برنامه های دولت در خودکفایی گندم خواستار پرداخت باقی مانده مطالبات کشاورزان شد.

در بخشی از این نامه آمده است:

خوشبختانه با فعال شدن ظرفیت‌های داخلی میزان تولید گندم کشور در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۴۴ درصدی روبه رو بود. گندم‌کاران ایرانی رزم تولید را با داس به پایان رساندند تا جبهه‌ی امنیت غذایی و تولید ملی خالی نماند. لکن با وجود گذشت چندیدن ماه، مطالبات این عزیزان پرداخت نشده است و این جهادگران بر باده صبر تکیه زدند. قابل توجه است ادامه دار شدن این افتخار در سال آینده و پرداخت مطالبات کشاورزان با توجه به شروع سال زراعی جدید لازم و ملزوم هم دیگر هستند.

در بخش دیگری از این نامه ضمن اشاره به خلف وعده وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پرداخت طلب گندمکاران آمده است: خلف وعده وزیر کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه علاوه بر کام تلخ گندم‌کاران، بنای بی‌اعتمادی نسبت به دولت را رقم می‌زند. این بی اعتمادی موجب محقق نشدن این افتخار در سال آینده را در پی خواهد داشت و ضربه سنگینی به تولید ملی خواهد بود.

لذا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) خواستار است:

۱. باقی مانده مطالبات کشاورزان در چند روز پرداخت شود.۲. وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک تریبون رسمی به صورت زنده از کشاورزان عزیز عذرخواهی کنند. ۳. به دستور شما عزم همه‌ی اعضاء هیئت دولت جزم شود و دلایل بروز این اتفاق از ابتدای تدوین لایحه‌ی بودجه سال ۱۴۰۲ برای کشاورزان و مردم تبیین شود.۴. برای جلوگیری از این نوع ناهماهنگی‌ها در لایحه بودجه در سال‌های آینده تدابیری اتخاذ شود و لایحه‌ای تدوین شود که دولت و مجلس را از تصویب وعده‌های خارج از توان و بدون زمان بندی مشخص باز دارد.

/

 

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا