اصفهان

پنجمین همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کاشان غلامرضا مصطفایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : وجود امکانات مطلوب از جمله کادر علمی مجرب، آزمایشگاه‌های مجهز ، مرکز تحقیقات، مجله انگلیسی زبان ISI وپذیرش دانشجوی مقاطع کارشناسی تا دکترای بهداشت محیط در کاشان، بستر مناسب برگزاری این همایش در این دانشگاه را فراهم کرده است.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط در کاشان گفت: کمیته علمی همایش با ۱۴۰ عضو هیات علمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشورمسؤولیت داوری مقالات رسیده به دبیرخانه پنجمین همایش بین‌المللی بهداشت محیط را بر عهده دارد.

وی افزود: بیش از ۲۴۵ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده که پیش‌بینی می شود بیش از ۴۰ مقاله برای سخنرانی و ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر از سوی کمیته علمی همایش انتخاب شود.

وی تصریح کرد: تاکنون هشت سخنران بین المللی و خارجی دعوت دبیرخانه همایش را پذیرفته و حضورشان در همایش قطعی شده و باتوجه به فراهم نمودن امکان شرکت در همایش از طریق فضای مجازی، استقبال علاقه مندان بسیار قابل توجه بوده و تاکنون بیش از۷۰۰ نفر شرکت کننده ثبت نام نموده اند.

مصطفایی گفت: مقالات پذیرفته شده در همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام منتشر و کتابچه همایش به زبان انگلیسی چاپ و به شرکتکنندگان اهدا خواهد شد.

دبیر اجرایی پنجمین همایش بین المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط در کاشان با بیان اینکه مجوزهای بازآموزی نیز از وزارت بهداشت برای سخنرانان مقالات و ارائه دهندگان مقالات پوستری اخذ شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات سهم پارامترهای بهداشت محیط در سلامت جامعه بیش از ۵۰ درصد است یعنی ما با کنترل اینپارامترها م‌ توانیم سهم بسزایی در کنترل بیماری‌های واگیر داشته باشیم و از طرفی هزینه های درمان را کاهش دهیم.

وی اهداف همایش را شامل تبادل نظر درباره آخرین یافته‌های علمی در حیطه بهداشت محیط، بررسی چالش‌های زیست محیطی وبهداشت محیط موجود از جمله تغییرات آب و هوایی ، بحران آب، تصفیه فاضلاب، پسماند و مواد زائد جامعه،  آلودگی هوا و ریزگردها وارائه راهکار برای کنترل این چالشها عنوان کرد.

مصطفایی گفت: بیماری کرونا و پاندمی کرونا نیز یکی از محورهای همایش می باشد که با استقبال خوبی مواجه شده و بسیاری از مقالات ارائه شده به همایش در این رابطه است.

وی اظهار داشت: کاربرد روش‌های نوین کنترل آلاینده های زیست محیطی، شاخص‌های بهداشت محیط در کشور، سیاستگذاری درحیطه بهداشت محیط و نوآوری و خلق ثروت در حیطه بهداشت محیط از دیگر اهداف و محورهای پژوهشی این همایش علمی است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا