مازندران

بازدید وزیر کار از قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

بازدید وزیر کار از قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مازندران؛ سیدصولت مرتضوی، امروز (۱۹ اسفند ۱۴۰۱) با همراهی سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران و برخی مدیران و مسئولان با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد از ظرفیت ها، توانمندی‌های عملیاتی و اراضی ویژه اقتصادی این بندر بازدید کرد. ‎

مرتضوی در حاشیه این بازدید، بندرامیرآباد را محور و شریان اصلی توسعه اقتصاد کشور در حوزه دریای خزر دانست و بر توسعه حمل کالاهای کانتینری در این بندر تأکید کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بازدید از اسکله در حال ساخت رو _ رو ریلی، نقش ناوگان حمل و نقل دریایی را در مراودات کالا به ویژه کالاهای اساسی مهم ارزیابی کرد و گفت: با تکمیل این اسکله راهبردی، زنجیره تامین کالا و حمل و نقل ترکیبی به ویژه در بخش ریلی در بندرامیرآباد تقویت خواهد شد.

سید صولت مرتضوی در پایان به موقعیت جغرافیایی و راهبردی بندرامیرآباد و مزیت همجواری آن با صنایع دریایی، نیروگاه و شرکت‌های نفتی اشاره و ابراز امیدواری کرد: مسیر پیشرفت این بندر با سیاست گذاری ویژه دولت مردمی در توسعه روابط با همسایگان شمالی بیش از پیش تسریع شود.

وزیر کار در این بازدید با اشاره به اینکه بندر امیر آباد نقش محوری در اتصال کریدورشمال جنوب دارد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم بدنبال توسعه این بندر مهم و استراتژیک است و بصورت تمام قد برای بهره گیری از ظرفیت‌های این بندر حمایت لازم را بعمل می‌آورد.

بندر امیرآباد از ظرفیت صادراتی و تجاری برخوردار است و با وجود کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که بعدازظهر دیروز در سفری دو روزه به مازندران از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری بازدید کرد و در کارگروه اشتغال و نشست با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان حضور یافت ، بازدید از بندر امیر آباد ،افتتاح وبازدید از صنایع دریایی ایران صدرا، شرکت در نماز جمعه زاغمرز و بازدید از پایانه صادراتی روماک از جمله برنامه‌ های روز دوم سفر به مازندران است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا