کهگیلویه و بویراحمد

خبرهای خوب از محور تنگ چویل+تصاویر و فیلم

الله‌کرم جانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در دیشموک با بیان اینکه رفع  مشکلات  جاده‌ای تنگ چویل در دستور کار این سازمان قرار دارد اظهار کرد: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل جاده تنگ چویل از محل اعتبارات نفت، اعتبارات سفر ریاست جمهوری و محرومیت‌زدایی تخصیص داده شد.

وی گفت: پروژه ۱۰۰ متری پل تنگ چویل که در سال ۸۸ احداث شده این پل ارتباط جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر بین بخش دیشموک در کهگیلویه و بخش صیدون در خوزستان را مرتبط می‌کند در بارندگی‌های اخیر دچار آب شستگی شده که در حال حاضر در حال پر کردن پایه‌های پل هستیم.

جانی‌پور گفت: این پل و راه روستایی تنگ چویل و پل شماره ۲ تنگ چویل دارای مشکلاتی است که باید هموار و ساخته شود و اعتباراتی از محل اعتبارات نفت به مبلغ ۶ میلیارد تومان و در بحث محرومیت‌زدایی ۲ میلیاردتومان و در بحث مصوبات سفر  ریاست محترم جمهوری به استان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پل یکصد متری  در بارندگی‌های اخیر دچار  آب شستگی شده  که در حال پر کردن پایه های پل هستیم و دستگاههای راهداری در این مکان مستقر هستند.

سرپرست راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان گفت: پل شماره ۲ تنگ چویل  قبل از عید به مناقصه خواهد رفت و با معرفی پیمانکار در سال ۱۴۰۱ در جهت اجرای عملیات احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: جاده این مسیر بسیار سخت و صعب‌العبور است و با گابیون بندی بر عریضی جاده افزوده شده است و به هفت متر ونیم  رسیده است و تا شهریور ۱۴۰۱ این مسیر هم با اعتبارات تخصیص داده شده ترمیم، روکش آسفالت و احداث پل به اتمام می‌رسد.

به گزارش فارس، امیدواریم با تخصیص اعتبار ۱۸ میلیارد تومانی که در حال حاضر تخصیص اعتبار شده است مشکل تنگ چویل تا تاریخ ذکر شده رفع و در خصوص این اعتبارات رصدهای کافی از طرف مسوولان متولی در دستور کار ادارات متولی قرار داده شود تا دیگر این اعتبارات به هدر نرود و با برنامه ریزی دقیق مشکل جاده تنگ چویل برطرف شود و دیگر شاهد اعتراضات و گلایه‌های مردمی در تنگ چویل نباشیم.

 به گزارش فارس جانی‌پور همچنین ضمن تقدیر و تشکر از حمایت نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، حمایت استاندار و معاونت عمرانی استانداری استان و مجموعه راهداران و اداره راه و حمل نقل جاده‌ای که پیگیر تخصیص اعتبارات در جهت رفع مشکلات بودند عنوان کرد: در شهریور ۱۴۰۱ مشکلات تنگ چویل کاملا رفع خواهد شد.

گفت‌وگوی سرپرست راهداری و حمل نقل جاده استان در خصوص تخصیص اعتبار در تنگ چویل در فیلم زیر مشاهده کنید.

گزارش و عکس: آرش آهنگ

انتهای پیام/۸۲۰۲۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا