اخبار روز

انهدام یک باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان/ ۶ متهم جعل دستگیر شدند

انهدام یک باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان/ ۶ متهم جعل دستگیر شدند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمان، ‌محسن نیک‌ورز در جلسه شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: در پی گزارش حفاظت اطلاعات اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل‌شده بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری استان و حفاظت اطلاعات اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان قرار گرفت.

وی اعلام کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اولیه مشخص شد یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کرمان با همکاری تعدادی کارچاق‌کن اقدام به جعل اسناد رسمی می‌کردند.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: در یک فقره جعل اعضای این باند توانسته بودند بیش از یکصد میلیارد ریال از فردی کلاهبرداری کنند.

وی با بیان اینکه از این باند تاکنون چندین فقره سند جعلی کشف و ضبط شده است افزود: اعضای این باند به‌شکل بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل اسناد می‌کردند که در نگاه و بررسی اولیه قابل تشخیص نبودند.

نیک‌ورز هشدار داد: از تمام شهروندان تقاضا داریم قبل از قطعی و نهایی کردن هر معامله‌ای اصالت اسناد رسمی را از ادارات مربوطه از جمله اداره ثبت اسناد و املاک محل سکونتشان استعلام کنند.

رئیس حفاظت اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان در پایان از همکاری خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و همچنین اداره حفاظت اطلاعات این اداره‌کل تشکر کرد و گفت: در این رابطه پرونده‌ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل و مورد رسیدگی است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا