فرهنگ و هنر

تدبیر سازمان حج و زیارت برای ارتقای کیفیت غذای زائران عتبات/ وعده بین راهی زائران، یکسان‌سازی می‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت برگزیده های ایران، با برقراری سفر عتبات از اوایل ماه جاری که به شیوه جدید و از طریق دفاتر زیارتی صورت گرفت، برخی از زائرانی که با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف شدند، از ارائه برخی از خدمات همچون وعده‌های غذایی به ویژه در سامرا گلایه داشتند.

به گفته یکی از زائران که به تازگی از این سفر معنوی بازگشته است، برخی از وعده‌های غذایی که در حرم سیدمحمد علیه السلام توزیع می‌شد، از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند؛ تا جایی که حتی یک روز قبل طبخ می‌شد و همین امر موجب اعتراض زائران شده بود.

بر همین اساس، سازمان حج و زیارت به منظور رفع این مشکل و ایجاد وحدت رویه در توزیع غذای زائران که به سوی سامرا مشرف می‌شوند، مقرر کرد تا علاوه بر تغییر نوع غذا، کیفیت آن نیز ارتقا پیدا کند؛ به طوری که تولیت آستان حرم سیدمحمد علیه السلام از آمادگی برای پخت غذای کاروان‌های زیارتی خبر داد.

با این اقدام، از این پس غذای کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت با استانداردهای این سازمان به صورت واحد در حرم سیدمحمد علیه السلام طبخ می‌شود. البته قرار است دیگر فقط چلوکباب در وعده غذایی زائران حرم سیدمحمد علیه السلام توزیع شود. 

سازمان حج و زیارت نیز از مدیران کاروان‌ها و شرکت‌های مجری خواسته تا غذای بین راهی خود را از این مکان تهیه و در اختیار زائران قرار دهند. با توجه به اینکه هزینه سفر عتبات در شیوه جدید اعزام‌ها به صورت متمرکز و از طریق یک شرکت صورت نمی‌گیرد، مدیر کاروان‌ها باید یک روز قبل از تشرف به حرم سیدمحمد علیه السلام تعداد زائران را به این آستان اعلام کنند و پس از دریافت غذای زائران نیز هزینه آن را نیز بپردازند.

غذای زائران در این شیوه حدود ۳.۵ دلار پیش‌بینی شده است که مدیران کاروان‌ها باید در همان روز تحویل غذا، این هزینه را پرداخت کنند. با تدبیر سازمان حج و زیارت غذای زائران عتبات در مسیر زیارت سامرا یکسان‌سازی می‌شود. این امر در حالی است که سایر وعده‌های غذایی زائران در هتل و به سلیقه زائران و با نظر مدی کاروان طبخ و توزیع می‌شود.

به گزارش فارس، در حال حاضر فقط اعزام یک هفته‌ای به عتبات از سوی سازمان حج و زیارت در حال اجرا است و دفاتر زیارتی اقدام به اعزام زائران به این سفر معنوی می‌کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا