اخبار روز

قوم بلوچ در یک کلام؛ وفادار به نظام و رهبری/ تعبیر زیبای امام خامنه‌ای درباره قوم نجیب بلوچ + فیلم

قوم بلوچ در یک کلام؛ وفادار به نظام و رهبری/ تعبیر زیبای امام خامنه‌ای درباره قوم نجیب بلوچ + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، قوم بلوچ یکی از اقوام وفادار به نظام و رهبری است که هیچ‌گاه به دشمنان اجازه نفوذ به داخل کشور و ایجاد اختلاف و اخلال را نداده است.

قوم بلوچ ، ریشه در تاریخ ایران‌زمین دارد. آنها مسلمان‌اند و سنی مذهب و پیشینه و فرهنگی کاملاً مختص خود دارند. بلوچ‌ها به خوش‌قولی و مهمان‌نوازی معروف‌اند و از کمک به هیچ همسایه و ‌هم‌نوعی دریغ نمی‌کنند. در عین ‌حال به شدت شجاع و مقاوم و با‌عزت‌نفس‌اند و هیچ ظلمی ‌را تاب نمی‌آورند. در دفاع از قوم و قبیله خود سرسخت و در همه‌حال پشت یکدیگر می‌ایستند.

همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند سیستان و بلوچستان منطقه اسلام، منطقه انقلاب، منطقه شهید دادن و منطقه حرکت در راه خداست که معرفی شیوا و رسایی است، گواه این ادعا درهم‌تنیده شدن خون شیعه و سنی در عرصه‌های مختلف از دفاع مقدس گرفته تا دفاع از کیان مرزوبوم و دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

از شهید سبیل اخلاقی کوچک‌ترین و نوجوان‌ترین شهید دوران دفاع مقدس که با داشتن ۱۱ سال و هفت ماه برای دفاع از خاک وطن مدرسه را رها کرد و راهی جبهه شد تا مولوی عبدالعزیز روحانی شاخص اهل‌سنت، مولوی مصطفی جنگی زهی منادی وحدت ولایی، پندوک برجسته تک‌تیرانداز اهل‌سنت مدافع اسلامی، کریم براهویی مطلق از شهدای ترور، محمد ایوب ریگی (گمشادزهی) از شهدای حادثه میرجاوه، احمد رحمانی فر دیگر شهید اهل‌سنت که بر اثر درگیری با گروهک تروریستی جیش الظلم به شهادت رسید یا مولوی عبدالواحد ریگی امام‌جمعه اهل‌سنت خاش که ربوده شد و به شهادت نائل آمد؛ اینها تنها نمونه‌ای از شهدای اهل‌سنت در دفاع از انقلاب اسلامی و سند وحدت در سیستان و بلوچستان هستند.

در تمام این سال‌ها دشمنان همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه‌پراکنی برای رسیدن به اهداف شوم خود بوده‌اند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند بهره‌گیری از پازل‌های مختلف جنسیتی، قومی و مذهبی، پرورش گروهک‌های تکفیری و تروریستی، هدف قراردادن زن و مرد، کودک و نوجوان از هر قشری هم برایشان اهمیت نداشت چرا که خواسته‌های شوم آنان منافع ملت را زیر پا لگد می‌کرد.

دشمنانی که همواره نمی‌خواهند ملت ایران به ویژه در سیستان و بلوچستان که شیعه و سنی با وحدت و برادری در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند رنگ امنیت و آسایش ببینند و از این باب هرازگاهی به بهانه‌های واهی به دنبال تفرقه پراکنی هستند تا بین مردمان غیور و مرزدار و انقلابی این دیار تشنج ایجاد کنند؛ اما کور خوانده‌اند چرا که مردم ما به انقلابی‌گری و شهیدپروری شناخته شده و اجازه نمی‌دهند دشمنان به اهداف شومشان دست یابند.

.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا