مازندران

بسترهای فعالیت شرکت های دانش بنیان در ادارات مازندران فراهم شود

بسترهای فعالیت شرکت های دانش بنیان در ادارات مازندران فراهم شود

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، سید محمود حسینی پور امروز در ششمین روز دهه فجر در آیین افتتاح سومین مرکز رشد و نوآوری جامع پارک علم و فناوری مازندران در دانشگاه پیام نور استان با تقدیر از تلاش های دانشمندان و اساتید در رونق بخشی جامعه در حوزه شکوفایی اقتصادی، اظهار داشت: در قبل از انقلاب در مازندران بستری برای رشد و فعالیت جوانان و نخبگان میسر نبوده ولی امروز شرایط بسیار بهتر شده که ظهور شرکت های دانش بنیان و فناور نمونه بارزی از این رشد و شکوفایی است.
وی افزود: هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی در هر شهرستان یک یا دو مرکز دانشگاهی داریم و با توجه به منویات رهبری و نگاه دولت به حوزه دانش بنیان باید مراکز رشد و فناوری و دانش بنیانی را در همه شهرها و حتی ادارات استان فعال و تقویت کنیم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در حوزه دانش بنیانی و تولید علم در رده های کشورهای برتر منطقه قرار گرفته است، تصریح کرد: دانش هسته ای جمهوری اسلامی ایران که تنها در انحصار چند ابرقدرت استعمارگر بوده اکنون توسط دانشمندان ایرانی به شکوفایی علمی رسیده است.
حسینی پور با بیان اینکه ایران اسلامی با تلاش نخبگان در حوزه دانش بنیان به رتبه علمی مطلوبی در جهان تبدیل شده است، خطاب به مدیران این حوزه تصریح کرد: اطلس علمی مازندران در حوزه دانش بنیانی باید تقویت شود و برنامه و استراتژی مدونی در این حوزه باید تدوین و اجرایی شود.
وی با اعلام اینکه دولت بسترهای رشد و توسعه فناوری دانش بنیان را در استان فراهم خواهد کرد، افزود: مدیران استان باید نگاه و توجه خود را به فعالان حوزه فناوری و دانش بنیانی تغییر دهند و ملاک ارزیابی مدیران در توجه آنان به فعالان این حوزه است.
استاندار مازندران با تاکید بر فعالیت استارت آپ ها در قالب گروه های علمی منسجم در استان، تاکید کرد: نخبگان در ادارات نباید منفعل باشند و باید بسترساز رشد و توسعه در ادارات خود قلمداد شوند.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری باید مجموعه افکار نخبگانی را برای توسعه متوازن استان بسیج کند، گفت: ارتباط مراکز دانش بنیانی را با مراکز اقتصادی استان تقویت خواهیم کرد.
۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا