فارس

بهسازی شبکه برق ۴۸۰ روستای فارس تا پایان امسال

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز محمد علی عزیزی گفت: با اجرای طرح بهارستان، شبکه برق ۴۸۰ روستای استان فارس که تا به امروز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا پایان امسال بهسازی می‌شود.

وی عنوان کرد: درطرح بهارستان از امسال ۱۴۰۰ شرکت‌های توزیع نیروی برق در یک فرآیند ۵ ساله اقدام به بهسازی شبکه برق می‌کنند.

عزیزی، اظهار داشت: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستا‌های مشمول طرح و توسعه شبکه و تامین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف طرح بهارستان است که با نگاهی جامع و روستامحور در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در استان فارس با اجرای طرح بهارستان، تاکنون ۱۵۰۰ اصله پایه فشار ضعیف و متوسط فرسوده و مخاطره آمیز با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال تعویض و جابه جا شده و تعداد ۵۰ دستگاه پست هوایی هم برای تقویت ولتاژ ۳ هزار مشترک با صرف اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد ریال نصب شده است.

این مقام مسئول، یادآورشد: نصب ۳ هزار دستگاه چراغ ال‌ای دی ۲۰ وات با اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریال، اصلاح اتصالات سست و لوازم اندازه گیری با صرف اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال و تعویض ۵۰۰ دستگاه باطری و اینورتور پانل روستا‌هایی که با فتوولتاییک برق دار است، با اجرای این طرح در روستا‌های استان فارس تا پایان سال جاری اجراخواهدشد.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: با اجرای کامل طرح‌های مذکور، بخش قابل توجهی از مشکلات روستا‌های تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برطرف می‌شود.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا