کهگیلویه و بویراحمد

بی‌مهری به ورزش بانوان در کهگیلویه/وقتی جامعه زنان سهمی از اماکن ورزشی ندارند

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، حمایت از ورزش زنان پیش نیاز جامعه سالم است که می‌طلبد به عنوان حق طبیعی این قشر در برخورداری از مکان‌های ورزشی در نظر گرفته شود، این در حالی است که نبود اماکن ورزشی ویژه بانوان از عوامل بازدارنده در مسیر تحقق ورزش این قشر است.

با این حال فعالیت‌های ورزشی زنان در کهگیلویه با محدودیت‌های شدید مواجه است، مکان‌های ورزشی به بانوان اختصاص داده نشده و سرانه ورزش بانوان هر روز کمتر می‌شود.

سهم بانوان از اماکن ورزشی در حد ابتدایی هم نیست و نداشتن دسترسی به امکانات ورزشی را می‌توان یک معضل تلقی کرد.جامعه بانوان کهگیلویه که در نگاه تبعیض‌آمیز مسؤولان از بسیاری خدمات محروم‌اند در حوزه ورزش هم مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار دارند.

واگذاری سالن ورزشی مختص بانوان به آقایان این روزها دغدغه آنها را بیشتر و نگرانی از تعطیلی ورزش بانوان را تشدید کرده است.

در دیدار جمعی از ورزشکاران با امام جمعه دهدشت از واگذاری سالن آزادی دهدشت به آقایان و کوتاه شدن دست بانوان از ایهن مکان ورزشی گلایه و خواستار رسیدگی امام جمعه به این موضوع شدند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این دیدار اظهار داشت: دسترسی بانوان به امکانات و اماکن ورزشی مطلوب نیست.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه شهرستانی با وسعت یک بخش کوچک کهگیلویه ۳۰ چمن ورزشی دارد، اضافه کرد: تبعیض در خدمات ورزشی مردم را نگران می‌کند.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان در حق ورزش و جوانان شهرستان اجحاف نموده است، مدیران کل توجهی به حوزه ورزش ندارند؛ شاید یکی از عوامل این است که ورزشکاران مطالبه‌گر و پیگیری حق خود نیستند.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا