Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بورل: روسیه تا آخرین نفس می‌جنگد - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

بورل: روسیه تا آخرین نفس می‌جنگد

بورل: روسیه تا آخرین نفس می‌جنگد

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «جوزپ بورل» کمیسیونر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی روز جمعه خود در مادرید گفت «روسیه کشور بزرگی است، ملت بزرگی که عادت دارد تا آخر بجنگد و سپس بهبود یابد» و در ادامه به حمله ۱۸۱۲ توسط ناپلئون بناپارت، امپراتوری فرانسه و حمله ۱۹۴۱ توسط آدولف هیتلر آلمان به عنوان نمونه‌های تاریخی این امر اشاره کرد.

بورل افزود: «بیهوده است که فکر کنیم روسیه در جنگ شکست خورده یا ارتش این کشور ناتوان است.» او مدعی شد که فعلا مسکو «در جنگ شکست خورده اما هنوز قدرت زیادی دارد و توانایی دارد تا به این جنگ ادامه دهد.»

به همین دلیل، او گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که به تجهیز اوکراین با ابزارهای مادی و نظامی لازم برای انجام جنگی که باید انجام شود، ادامه دهیم.» او این را نه تنها یک «جنگ تدافعی» توصیف کرد، بلکه گفت که این کار به اوکراین اجازه می‌دهد «ابتکار عمل را در دست بگیرد و جبهه‌ها را فتح کند و از آغاز یک حمله جدید، بسیار قدرتمند و خونین روسیه در چند ماه جلوگیری کند.»

اشاره بورل به ناپلئون و هیتلر غیرعادی بود. ناپلئون رهبری یک ارتش چند ملیتی را بر عهده داشت که از سراسر اروپا تحت سلطه فرانسه استخدام شده بود و به مسکو رسید، اما نتوانست روسیه را وادار به تسلیم کند. جنگ دو سال بعد با رژه سواره‌نظام روسی در خیابان‌های پاریس پایان یافت. تلاش هیتلر هم که توسط متحدان و دست‌نشاندگان اروپایی متعددی کمک می‌شد، علیه روسیه شکست خورد و سربازان روسی برلین را در سال ۱۹۴۵ تصرف کردند.

بر اساس برآوردهای روسیه، ایالات متحده و متحدانش در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات، مهمات و تدارکات را برای ارتش اوکراین ارسال کردند. علی‌رغم این تلاش بی‌سابقه، بورل روز جمعه همچنان اصرار داشت که غرب طرف مناقشه نیست و اتحادیه اروپا هر کاری که می‌توانست برای جلوگیری از آن انجام داد. رهبران سابق آلمان و فرانسه اما علناً اعتراف کردند که توافقات مینسک با میانجیگری اروپا ترفندی برای خرید زمان برای اوکراین برای آماده شدن برای جنگ بوده است.

کمیسیونر عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در سالن تئاتر اصلی مادرید سخنرانی کرد، جایی که جایزه انجمن اقتصاد جدید ۲۰۲۲ به او اهدا شد. یکی از مجریان، خاویر سولانا، سلف بورل در پست اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو در سال ۱۹۹۹ بود، زمانی که این بلوک تحت رهبری ایالات متحده جنگی را علیه یوگسلاوی سابق آغاز کرد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا