آذربایجان غربی

بیش از ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی طرح آبیاری تحت فشار اجرا شده است

مازیار آرین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از نظر مدیریت منابع آبی یکی از استان‌های ویژه کشور است و با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه، تلاش می‌شود میزان مصرف آب بخش کشاورزی کاهش یابد و در این راستا مدیریت میزان مصرف آب به ازای میزان تولید مد نظر قرار دارد.

وی بر ارتقای راندمان آبیاری بخش کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: به دنبال ارتقای حداکثری میزان تولید محصولات کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب مصرفی هستیم تا بتوانیم حق‌آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه را هر چند کم تامین کنیم.

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: در راستای اهداف ستاد احیای دریاچه ارومیه، در حوضه آبریز زاب و ارس با قوت بیشتری این موضوع را پیگیر هستیم و در  این ۲ حوزه ۶۲هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجرا کرده‌ایم که در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک بیش از ۲۷ هزار هکتار آن به بهره‌برداری می‌رسد.

آرین با بیان اینکه از ابتدای طرح پیاده سازی آبیاری تحت فشار، بیش از ۱۳۰ هزار هکتار زیر پوشش این طرح رفته است، گفت: از این میزان، ۷۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار از محل کمک‌های فنی و اعتباری و ۶۲ هزار هکتار نیز از طریق شبکه‌های آبیاری تحت فشار است.

وی ادامه داد: سالانه مبلغی سهم بلاعوض توسط دولت پرداخت و مابقی هزینه‌ها به عنوان خودیاری است که از طریق کشاورزان تامین می‌شود که امسال این کمک بلاعوض به ۴۰ میلیون تومان به ازای هر هکتار رسیده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا