علمی و فناوری

اخراج مجری مشهور از تلویزیون اپل

اخراج مجری مشهور از تلویزیون اپل

در چند روز گذشته اخبار پایان حضور «جان استوارت»، مجری شناخته‌شده آمریکایی در برنامه تلویزیونی The Problem With Jon Stewart از اپل تی‌وی سروصدای زیادی به‌راه انداخته است. حالا در گزارش جدیدی گفته شده که اپل ظاهراً با توجه به مسائلی ازجمله چین و هوش مصنوعی، استوارت را اخراج کرده است.

نگرانی اپل از بابت صحبت درباره هوش مصنوعی و چین

نیویورک تایمز در گزارش خود توضیح می‌دهد که موضوعات مختلفی می‌تواند باعث پایان همکاری اپل و استوارت شده باشد. به گفته این نشریه، ظاهراً صحبت‌های او در مورد چین و هوش مصنوعی باعث نگرانی مدیران غول کوپرتینویی شده است. هرچند به‌طور دقیق مشخص نیست که استوارت درباره این دو موضوع چه اظهارنظری داشته است، اما می‌توان حدس زد که این حرف‌ها احتمالاً جنبه انتقادی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

  • پنگوئن غول‌پیکر ۱۶۰ کیلویی با ۲ متر قد/ عکس

  • تانک‌هایی که مسیر جنگ را تغییر دادند!/ عکس

هالیوود ریپورتر نیز در گزارش خود توضیح می‌دهد که اپل اصرار داشته است تا هر دو طرف در مورد موضوعات خاصی از برنامه «همسو باشند». بااین‌حال، مجری سابق برنامه آمریکایی The Daily Show این شرایط را نپذیرفته است.

چین از مدت‌ها قبل یکی از موضوعات داغ برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی بوده و اگر این گزارش صحت داشته باشد، می‌توان گفت که مدل‌های هوش مصنوعی نیز ظاهراً به موضوع تقریباً بحث‌برانگیزی تبدیل شده است. همچنین تاکنون گزارش‌هایی درباره برنامه‌های اپل درزمینه هوش مصنوعی منتشر شده است و می‌دانیم که غول سازنده آیفون درحال کار روی چت‌بات خود برای رقابت با ChatGPT است.

اخراج مجری مشهور از تلویزیون اپل

در طول چند سال گذشته، حضور جان استوارت برای میزبانی یک برنامه گفت‌وگوی سیاسی جدید، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سرویس اپل تی‌وی پلاس بوده است. برنامه The Problem With Jon Stewart اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ به نمایش درآمد.

استوارت که ظاهراً ترجیح می‌داد کنترل کاملی بر محتوای برنامه خود داشته باشد، اکنون کنار گذشته شده است و فیلمبرداری سومین فصل The Problem With Jon Stewart که قرار بود از هفته‌های آینده آغاز شود، حالا با کنار رفتن استوارت متوقف شده است.

۵۸۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا