اصفهان

فصل دلتنگی باران است و نماز باران باید/ روایت مادری که برای کوچه‌های خشک شهر نماز می‌خواند

خبرگزاری برگزیده های ایران اصفهان؛ جلال سلمانی: نصف‌جهان حدود یک دهه است که گریبان‌گیر خشکسالی است و مردم آن کهن دیار و به ویژه کشاورزان رنجوری که رزق خود را از آسمان طلب می‌کنند، همواره چشم بدان دوخته‌اند؛ امسال اما شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورده است و خشکسالی ادامه‌دار و شرایط بحرانی زاینده‌رود این را القا می‌کند که فصل دلتنگی باران است و نماز باران باید!‌

مردم کهن‌دیار اصفهان که تعبد آنان زبانزد است، از اقامه نماز باران و لطف پروردگار خاطرات خوشی دارند؛ جوان اصفهانی می‌گوید: این روزها مادرم بعد هر اذنی برای کوچه‌های خشک شهر نماز باران می‌خواند و کشاورزی با دستان پینه‌بسته خود با تسبیح قدیمی‌ که در دستش دارد و سوغات مشهدالرضاست، با چشمانی اشکبار از پرودگار تقاضای باران می‌کند.

 

جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۶ بود که در آستان مبارک امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان، نماز باران به امامت آیت‌الله مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان اقامه شد؛ در آن مراسم که با حضور پرشور مردم اصفهان برگزار شده بود، نزول رحمت الهی و آمدن باران در اصفهان از خدای متعال تمنا شد.

در آن سال و تا پیش از اقامه نماز باران، بارش باران در سال زراعی جاری در اصفهان تنها ۴.۶ میلی متر بود که نسبت به سال گذشته منفی ۳۳ میلی‌متر کاهش داشت، مردم شهر شهیدان به نماز می‌ایستند دست بر دعا بر می‌دارند و خداوند هم تفضل می‌کند بر این مردم سراسر مهربانی و بزرگوار.

 

اینک اما، چشم همه مردم و مسؤولان و کشاورزان و همه و همه در  اصفهان فقط به رحمت خداست و چه چیز بهتر از نماز باران! فصل دلتنگی باران است و مردمی که در اندیشه باران هستند، جمعه ۱۹ آذرماه قرار است مردم اصفهان در جوار قبور مطهر شهدایی که آبروی این شهر هستند، بار دیگر دستان خود را به سوی آسمان دراز کنند تا همنوا باهم ندای استغاثه را سردهند به امید کرم و لطف حضرت محبوب.

به گزارش برگزیده های ایران، همزمان با ولادت حضرت زینب کبری(س) و توصیه آیت‌الله ناصری نماز باران به امامت آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت امروز ساعت ۱۰ صبح در گلستان شهدا اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا