فارس

تاکید استاندارفارس بر ارائه طرح‌های عملیاتی در زمینه سلامت بانوان

به گزارش خبرگزاری فارش از شیراز، استاندار فارس امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی سلامت و خانواده استان، بحث سلامت زنان در حوزه بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، پرفشاری خون، کم تحرکی، اضافه وزن و مصرف دخانیات را مهم دانست.

محمدهادی ایمانیه، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط ازجمله دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها خواست به صورت عملیاتی و با ارائه راهکار‌های مناسب، ضمن پرهیز از کلی گویی و طرح موضوعات به صورت کلان و راهکار‌هایی که تنها بر روی کاغذ حک می‌شوند حوزه سلامت زنان را با راه حل‌های عملیاتی در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی همچنین در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از کارشناسان و مسوولان دستگاه قضا و نیرو‌های انتظامی خواست راه حل‌های دوری از آسیب‌های اجتماعی مانند کاهش دوران حبس و دوری از طلاق را عملیاتی کنند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، نیز در این خصوص گفت: تلاش می‌شود شاخص‌های یک خانواده متعالی در حوزه ازدواج، طلاق، فرزندآوری و سایر آسیب‌های مربوط به حوزه خانواده به صورت ویژه بررسی شود.

یقطین افزود: سند مهندسی فرهنگی استان و قانون جدید حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله طرح‌های اجرایی در حوزه بانوان و خانواده استانداری فارس است که در اولویت کاری امور بانوان استانداری قرار دارد.

انتهای خبر/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا