اخبار روز

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: حاکمیت افغانستان از فرصت به وجود آمده برای خدمت به همه اقوام و مذاهب استفاده کند

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: حاکمیت افغانستان از فرصت به وجود آمده برای خدمت به همه اقوام و مذاهب استفاده کند

– اخبار بین الملل –

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران اظهارداشت حکومت کنونی افغانستان از فرصتی که پس از اخراج آمریکا در این کشور به وجود آمده است برای خدمتی عادلانه و صادقانه به همه اقوام و مذاهب استفاده کند.

وی افزود حکومت افغانستان باید اتهام قومیت گرایی را با رعایت حقوق همه شهروندان و ایجاد فرصت‌های برابر برای آنها، از خود بزداید.

هیئتی از افغانستان نیز در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شرکت کرده است.

شهریاری در این کنفرانس تاکید کرد: گسترش گفتمان امت واحده، هدف اصلی بنیادین ما در کنفرانس‌های وحدت است. این مفهوم قرآنی، آرمانی است که جوامع اسلامی به سمت آن حرکت کنند و در نهایت امیدوار باشیم که ابتکاری همچون اتحادیه کشورهای اسلامی به منصه ظهور نزدیک شود، مرزهای کشورهای اسلامی کمرنگ شود، پول واحد اسلامی رواج یابد و مجلس واحدی که بتواند قوانین و مقررات مشترک و اجماعی را به تصویب برساند، در این اتحادیه فعال شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت مایه امید است که جهان اسلام رو به صلح عادلانه نهاده و تلاش می‌کند گفتمان ستیزه‌جویی را از منطقه حذف کند. ما از توقف جنگهای بی‌حاصل در یمن و سوریه استقبال می‌کنیم. گفتگو را یگانه راه برای دستیابی به صلحی پایدار در منطقه می‌دانیم و از این که طرف‌های درگیر، سلاح به زمین گذاشته و از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه و آسیب‌های انسانی پیشگیری کردند، تقدیر می‌کنیم.

وی از کشورهای اسلامی خواست تلاش خود را برای ریشه‌کنی جنگ و خونریزی درون جهان اسلام افزایش دهند و تاکید کرد: مسلمانان از تمامی اقوام و مذاهب برای ایفای نقش در تمدن نوین اسلامی نیازمند امنیت پایدار هستند. 

شهریاری با اشاره به تحولات افغانستان اظهارداشت: دشمنان اسلام هرگز از خصومت خود دست برنمی‌دارند. کوتاه شدن دست طمع آنها از منطقه از جمله الزامات دستیابی به امت واحده است. اخراج امریکا از افغانستان فرصتی تکرار ناپذیر در عصر حاضر برای آسایش و آرامش ملت افغانستان به دست داده است. امیدواریم حکومت افغانستان از این فرصت برای خدمتی عادلانه و صادقانه به همه اقوام و مذاهب مختلف بهره جوید و اتهام قومیت‌گرایی را با رعایت حقوق همه شهروندان و ایجاد فرصتهای برابر برای آنها، از خود بزداید. 
 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: تعصبات قومی و زبانی، جز بازگشت خسارات سابق و درگیری و نزاع ملی، پیامد دیگری در بر نخواهد داشت. 

شهریاری: راه دستیابی به صلح و امنیت پایدار گفت‌وگو است / هم‌پیمانی با رژیم غاصب صهیونیستی عاقبت شومی دارد

/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا