فرهنگ و هنر

روایتی داستانی از پیوستن همافران نیروی هوایی به انقلاب اسلامی منتشر شد

روایتی داستانی از پیوستن همافران نیروی هوایی به انقلاب اسلامی منتشر شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی برگزیده های ایران، یکی از مهم‌ترین وقایع سال ۱۳۵۷ و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی پیوستن همافران  نیروی هوایی به انقلاب و دیدار تاریخی آنها با حضرت امام خمینی(ره)  است. در آن روزها شایعه‌ی کودتای ارتش، روز به روز فراگیرتر می‌شد و همه نگران اوضاع و احوال بودند. اگرچه اعتصابات پراکنده در برخی از واحد‌های ارتش گسترش و موضوع به روزنامه‌ها نیز کشیده شده بود، اما هنوز مردم، ارتش را در مقابل خود می‌دیدند و نگران آینده‌ای مبهم و در هراس از روزی که درگیری نهایی ارتش و مردم بخواهد سرنوشت نهایی انقلاب را رقم بزند، بوده و عده‌ای هم آماده‌ی نبرد مسلحانه برای حصول پیروزی نهایی می­‌شدند.

در این شرایط نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند که باید دست به کار بزرگی ‌زده و وظیفه‌ی ملی و مذهبی خود را انجام دهند. به همین‌خاطر با یک حرکت متهورانه به سیل خروشان ملت پیوستند و در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی در مدرسه‌ی علوی سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ‌ایمان را در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند. «آبی آتشین» اثر دانیال قاسمی‌پور، روایتی است داستانی از ماجرای پیوستن همافران نیروی هوایی به انقلاب اسلامی که به تازگی توسط نشر شهید کاظمی منتشر شده است.

نگاهی به کتاب «وقتی بابا رئیس بود» / شهادت بالاترین داشته یک پدر است!

در این کتاب ماجرای چندین شخصیت از سال‌های قبل از انقلاب دنبال می‌شود و در چندین برش قصه، به روز سرنوشت‌ساز می‌رسیم و در آن تمام این شخصیت‌ها به یکدیگر می‌پیوندند تا تاریخ را رقم بزنند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«باور نمی‌کند اگر به او بگویی که تا چند روز دیگر، وحشت برای همیشه تمام است. باور کردنی هم نیست. مگر هرگز آن پیکره‌های برنزین و سنگین و مسین و پولادین برأفتادنی بودند؟ همین تمثال‌های بی‌شماری که حالا او هم یکیشان را به خیال خود سپر بلایش کرده و ضامن بقایش، و یکی پس از دیگری علم می‌شدند. حالا نمی‌داند که چه‌قدر آن برج به آسمان سرکشیده که پیش رویش می‌نشیند، سست و تو خالی است و فرو ریختنی. حالا در دل سیاه شب است و هر چه به سپیده نزدیک می‌شوی، ظلمت تیرگی بیشتری می‌گیرد و سرما به جانت می­نشیند. باید سحر برسد تا بنگرد و بگرید به شوق، از باور رفتن ضحاک. هنوز، هول سایه‌ها را دارد.»

«آبی آتشین» در ۱۴۷ صفحه در قطع رقعی، در شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۴۰ هزارتومان از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا